ה-BSA הגיש תביעה בסך חצי מיליון שקלים נגד חברת רות קרגו בגין שימוש בתוכנות ללא רשיון

בכתב התביעה נכתב, כי "על גבי המחשבים בסניפיהם השונים של הנתבעת מותקנים כמאה עותקים של תוכנות חלונות וחבילת התוכנה אופיס, בעוד שעל פי הרישומים, היא רכשה רק כ-55 רישיונות לחלונות ואף לא רישיון אחד לחבילת התוכנת אופיס" ● עו"ד נעמי אסיא, פרקליטת ה-BSA בישראל: "נגיש בקרוב תביעות נוספות כנגד חברות וארגונים שייתפסו מפרים את זכויות היוצרים של חברי הארגון"

לבית המשפט המחוזי באזור המרכז הוגשה אתמול (ד') תביעה נגד חברת רות קרגו ומנהליה, בגין שימוש לכאורה בתוכנות מיקרוסופט (Microsoft) ללא רשיון. את התביעה, בסכום של חצי מיליון שקלים, הגיש ארגון ה-BSA. רות קרגו היא חברה מקבוצת דוד יחזקאל ובניו, והיא מספקת שירותי שילוח בינלאומיים.

התביעה הוגשה על ידי משרד עו"ד נעמי אסיא ושות', הנציגים המשפטיים של ה-BSA בישראל. "התברר כי על גבי המחשבים בסניפיהם השונים של הנתבעת מותקנים כמאה עותקים של תוכנות חלונות וחבילת התוכנה אופיס, בעוד שעל פי הרישומים, הן רכשו רק כ-55 רשיונות לחלונות ואף לא רשיון אחד לחבילת התוכנת אופיס", נכתב בכתב התביעה.

עוד צוין בתביעה, כי "אצל הנתבעות מותקנים עותקים של התוכנות הללו הנושאים את אותו מספר סידורי. יודגש כי מספר סידורי הינו מספר הניתן על ידי מיקרוסופט לכל עותק של התוכנה, והינו ייחודי לכל עותק. העובדה כי אותו מספר סידורי מופיע במספר עותקים אצל הנתבעות – מראה כי מדובר בהעתקה שלא כדין של התוכנה".

הטענות המשפטיות העולות בכתב התביעה נגד רות קרגו הן הפרת זכויות יוצרים, הפרת סימני מסחר, עוולות מסחריות, הפרת חובה חקוקה, פגיעה במוניטין ועשיית עושר שלא במשפט. טרם הוגש כתב הגנה.

"אנו מצטערים לראות כי גם חברה בסדר גודל שכזה, עושה שימוש בתוכנות ללא רשיון", אמרה עו"ד אסיא. היא הוסיפה, כי "הארגון חוזר וקורא לכל החברות והארגונים במשק לבצע בדק בית יסודי ומתמשך בכל הקשור לרישוי תוכנה בארגונם, ולוודא כי הם עושים שימוש בעותקי תוכנה ברשיון בלבד".

עו"ד אסיא ציינה, כי "תביעה זו ממשיכה את פעילות האכיפה של ארגון BSA, מטעם חברי הארגון. אנו עומדים להגיש בקרוב תביעות נוספות כנגד חברות וארגונים אשר ייתפסו מפרים את זכויות היוצרים של חברי ארגון ה-BSA".

מחברת רות קרגו לא נמסרה תגובה לידיעה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים