קווין טרנר קורא לשותפי מיקרוסופט לעלות על הענן והמובייל

ה-COO של החברה הציג בעצמו את הממצאים ובהם הנתון ששוק פלטפורמות ה-PC מהווה רק 14% מהשוק הכללי ● השאלה העולה מנתון זה היא האם זה נורא; טרנר טוען שזו הזדמנות אדירה ● דיווח מיוחד של הנמר מכנס השותפים הגדול בעולם

16/07/2014 18:07

כ-16 אלף משתתפים הגיעו לכנס השותפים הבינלאומי של מיקרוסופט (Microsoft), שנפתח שלשום (ב') בוושינגטון. המשתתפים הם נציגי שותפים מרחבי העולם ו-3,000 מנהלי מיקרוסופט עצמה. מישראל הגיעה משלחת של כ-45 משתתפים.

זו הפעם הראשונה מזה 12 שנה שסטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט שפרש מניהולה, אינו רועם יותר מעל הבמה, וגם כמובן שביל גייטס אינו בסביבה. אפשר להגיד כי זוהי מיקרוסופט חדשה לחלוטין מצמרת הנהלתה, אפילו בדרך שבה היא תופסת את עצמה.

מטרת כנס השותפים של מיקרוסופט היא לרומם את המורל של השותפים הנאמנים והחדשים שימשיכו איתה את מאבקה ההירואי לחזור לפסגה. כן, אתם קוראים היטב: לחזור לפסגה. את הנוסח המדויק הזה הציג בקולו הרועם קווין טרנר, מנהל התפעול. טרנר הוא היחיד שנותר מימי באלמר והוא Challenger Mindset.

מיקרוסופט מודה שבעת שהיא מצמצה, השוק נע לכיוון אחר, לענן, למובייל ול-Big Data, ועכשיו היא אינה המובילה בהם, אלא מאתגרת את המובילים: אפל (Apple), גוגל (Google), אמזון (Amazon) ו-VMware. המהלך הזה נובע מהעובדה שהיא רוצה לחזור להיות המובילה הבלתי מעורערת של תחום התשתיות, התוכנה והיישומים למשתמשים על כל פלטפורמה.

ואכן, הבעיה היא שהפלטפורמות התחלפו: במשך 35 השנים האחרונות, הפלטפורמה המובילה במיחשוב הארגוני הייתה ה-PC בצד הלקוח ושרתים פיזיים בצד מרכז הנתונים. כאן היה למיקרוסופט 90% מהשוק בעזרת חלונות (Windows) ואופיס (Office). עתה העולם עובר לפלטפורמות אחרות: מובייל בצד הלקוח ומיחשוב ענן על שרתים וירטואליים בצד מרכז הנתונים.

טרנר הציג בעצמו את הממצאים ובהם הנתון ששוק פלטפורמות ה-PC מהווה רק 14% מהשוק הכללי. השאלה העולה מנתון זה היא האם זה נורא. טרנר טוען שזו הזדמנות אדירה למי שהשוק בו שולט ב-90% מהווה רק 14% מהשוק הכללי. עכשיו מיקרוסופט ושותפיה יסתערו על השוק העצום החדש שנוצר לאחרונה ויציעו ללקוחות לעבור למובייל, לענן, ל-Big Data ול-Analytivs שלה.

בהרצאתו טען טרנר כי החברה מאמינה עוד יותר מבעבר בשותפיה וממשיכה לעודד אותם ללכת יחד איתה, עד כדי כך שהיא נתנה לשותפיה לנהל את מחזור חיי הלקוח של המוצר-שירות, משלב והמכירה ועד שלב החיוב והשירות שלאחריו. זה נקרא לשים את המוצר הנמכר in Open Licensing, ומיקרוסופט הכריזה בכנס על מודל זה עבור Microsoft Dynamics CRM Online וגם עבור פלטפורמת הענן Azure. כמובן שעל הפרק יש פלטפורמות נוספות ובקרוב.

האמת היא ששותפיה של מיקרוסופט נבהלו בתחילת המעבר של החברה לענן, כי הם חששו מאובדן השליטה על הלקוח שהם מביאים, בעיקר משום שהחיובים יעברו דרך מיקרוסופט שתנהל את הלקוח לאחר שהוחתם על ידי השותף.

ובכל זאת, החידוש המהפכני ב-Open in הוא שמעתה השותף הוא זה שמחייב את הלקוח ויכול להוסיף לחיוב את כל הערכים המוספים שהוא מביא במתן השירותים והפרויקטים. השותף ממשיך לנהל את הלקוח. כל השנים מיקרוסופט הצהירה על נאמנותה הבלעדית לשותפיה, ועתה היא מתקנת את דרכה השיווקית, כשטרנר מייחל ליותר שותפים מוסמכים למכירת הענן והמוצרים החדשים בענן מהכמות שיש לו כיום. לכן, מיקרוסופט מכריזה בנוסף על תוכניות הכשרה מיוחדות ושיווק משותף לשותפים שיסמיכו אותם למכירת Azure, למשל Azure Certified Program. הכול כדי לא להשאיר את השוק למתחרים (קרי גוגל ואמזון).

חידוש נוסף בכנס נעוץ בעובדה שהמנכ"ל החדש, סטיה נדלה, כלל לא פתח את הכנס, כמנהג השנתי של קודמיו, בלאמר וגייטס, אלא שובץ להופיע ביום השלישי שלו. בינתיים הוא שלח מכתב לכל השותפים ובו הוא מציין שהתעשייה מצדיעה לחדשנות ולא למסורת, ולכן מיקרוסופט הולכת להשתנות, כולל מוצריה ושירותיה, תחת המוטו "מובייל תחילה, ענן תחילה" ("Mobile first, Cloud first"). כך מוביל נדלה את חברת תוכנות היצרנות והתשתיות לשוב לעמדת הבכורה ש-"נגזלה" ממנה.

האם יש לה המוצרים והשירותים המתאימים, לדעת הלקוחות? טרנר סיפק בנאום הפתיחה שלו שפע של הוכחות לשותפים שהאזינו לו. כך, למשל, הוא הדגים איך חלונות הפכה למערכת הפעלת מובייל בצמיחה מואצת, על ידי הפצתה ללא תשלום על כל התקן שגודל מסכו עד 9 אינץ'; או העובדה ש-MS SQL הפך לבסיס הנתונים המהיר בעולם במבחני TPC. אלא שזה לא הכול: יש למיקרוסופט יותר מרכזי נתונים ברחבי הגלובוס (16 ובקרוב 17) מכל מתחרה ענן אחר. טרנר הזכיר גם את העובדה שמערכת ההפעלה לווירטואליזציה של מיקרוסופט מגדילה את נתח השוק שלה.

לסיכום, אפשר להגיד שהמטרה של מיקרוסופט היא שהשותפים ישנסו מותניהם, ילמדו את המוצרים החדשים שלה ויתחילו למכור עבורה ועבור עצמם, והכול בענן ובמובייל. אחרת התחרות תשגשג על חשבון מיקרוסופט ושותפיה.

קווין טרנר רועם על השותפים: התעוררו! עוברים למובייל ולענן, ויש לנו יותר פתרונות ללקוחות מלמתחרים, אפילו אם הם מובילים בנתח שוק

טרנר מבטיח לעשות הכל כדי לזכות בכל: בשוק, בלקוחות חדשים וגם במה שמיקרוסופט אינה רגילה לו - לזכות בלקוחות מחדש, Win back

טרנר מבטיח לממש את הבטחת נדלה המנכ"ל החדש, "להמציא את היצרנות מחדש לכל אדם ולכל ארגון"

חייבים לשנות את התפיסה המחשבתית: לאתגר את המובילים בדרך לקחת מהם את 86% נתח השוק שיש להם

מגמות העל נשארו כבשנה שעברה, כפי שהכריז טרנר, ועוד מגמה חדשה למיקרוסופט: "להוביל באבטחה"

לדברי טרנר, מיקרוסופט מובילה טכנולוגית בפתרונות הענן ההיברידי שלה: היא היחידה שמציעה פתרונות גם במתקן, גם בענן הפרטי, גם בציבורי וגם בהיברידי, כמובן. כמו כן, מערכת ההפעלה חלונות היא היחידה שרצה על כל הפלטפורמות, יותר ממתחרותיה, גוגל ואפל

ההוכחה של גרטנר: רק Azure היא גם IaaS וגם PaaS

טרנר מוכיח שמיקרוסופט מצמצמת פערים מול VMware, המובילה העולמית בווירטואליזציה בענן פרטי, בעוד מחיריה נמוכים פי חמישה

פלי הנמר הוא שליח אנשים ומחשבים לכנס WPC2014

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים