ד"ר עדי קפליוק, יו"ר המנמ"רים בשלטון המקומי: "על הממשלה לסייע ביישום IT מציל חיים בדרום"

"בנוגע לבאר שבע, אשקלון ואשדוד אני סומך, אבל מי מטפל ב-IT באופקים, שדרות, נתיבות וירוחם?", שואל ד"ר קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות, בראיון לאנשים ומחשבים לרגל מבצע צוק איתן

"פורום המנמ"רים המוניציפליים קורא לגופים הממשלתיים לעזור ולתמוך ביישומן של מערכות מידע מצילות חיים, בעיקר ביישובים הקרובים לגבול בדרום וברשויות החלשות. בנוגע לבאר שבע, אשקלון ואשדוד אני סומך, אבל מי מטפל ב-IT באופקים, שדרות, נתיבות וירוחם?", כך שאל ד"ר עדי קפליוק, יו"ר הפורום.

ד"ר קפליוק, המשמש כמנמ"ר עיריית גבעתיים והאחראי לתחום החירום בעירייה, התראיין לאנשים ומחשבים על רקע מבצע צוק איתן והשלכותיו. לדבריו, "יש להניח שככל שהרשות המקומית קטנה וענייה יותר, בהכרח גם מערכות המידע שלה מתקדמות פחות והיקפן קטן יותר. דווקא בדרום הארץ יש רשויות קטנות וחלשות – ואני רוצה לקוות שהמצב ישתפר. כאשר מדברים על עזרה לרשויות חלשות, נדרשים תקציבים גם למערכות מידע, כי אין להן את היכולות להקים מערכות IT בעצמן, כמו ברשויות הגדולות".

"במקרה של נפילה של רקטה או פגיעה בבניין מגורים או מבנה אחר יש חשיבות מאוד גדולה למערכות ה-IT העירוניות. ניתן לקבל על בסיסן נתונים המכוונים לפעולה: מה כתובת הבניין שנפגע, מיהם התושבים ומה הצרכים המיוחדים שלהם – מי קשיש, מי ערירי, מי נכה הזקוק לסיוע, את מי נדרש לפנות ובאיזה אופן", הוסיף.

על פי ד"ר קפליוק, "יש חשיבות רבה למיפוי דיגיטלי של התשתיות העירוניות, למשל איפה התפוצץ צינור, היכן לסגור מגוף, לאסוף נתונים על צוברי גז והיכן נדרש לסגור אותם. יש כמות גדולה מאוד של מידע עירוני ועל כולו להיות ממוחשב".

"הפער הדיגיטלי – תוצאה של תקצוב ה-IT של הרשויות"
הוא ציין כי "השתתפתי אתמול (ב') בדיון של ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ואמרתי לנציגי הממשלה שהפער הדיגיטלי בין הרשויות המקומיות הנמצאות במרכז הארץ והן מבוססות לבין אלה שבפריפריה, החלשות, הוא פער אדיר. על הממשלה מוטלת המשימה לצמצם את הפער הזה במגוון דרכים, ובראשם הקצאת תקציבי חינוך ותקשוב. הפער הדיגיטלי הוא, בצורה המוחשית ביותר, תוצאה של ההבדלים בין הרשויות המקומיות השונות. באמצעות מערכות IT ניתן לשפר את תהליכי קבלת ההחלטות של הקברניטים המקומיים, כי הן יתבססו על נתונים".

בהתייחסו לעיריית גבעתיים, בה הוא משמש מנמ"ר, אמר ד"ר קפליוק: "יש לנו מרכז חירום שמצוי במקום תת קרקעי בעיר. העירייה מצוידת במערכת מחשב עם שרת משלה, אנחנו מעבירים הודעות ויכולים לתפקד באופן עצמאי, כולל לתקשר עם מערכות העירייה. במוקד העירוני יש מערכת שליטה ובקרה עם חיבור למערך המצלמות העירוני ומערכות מידע גיאוגרפי. הקמנו מסדי נתונים על מתקנים ומוסדות שאינם שייכים לעירייה, כגון גני הילדים הפרטיים, ויש לנו יכולת לדעת מה קורה בהם ולתקשר איתם. הערך של המידע חשוב יותר בשעת חירום, ולכן הכול צריך להיות ממוחשב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים