משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים של מטריקס: "עמדנו ביעדים שהצבנו לעצמנו

הקטנת הוצאות המימון של החברה ברבעון הנוכחי, נבעה בין היתר בשל העובדה שהמדד ברבעון המקביל אשתקד, היה נמוך יותר, ואילו הריבית הייתה יותר נמוכה. בנוסף, אמר אטיאס לאנשים ומחשבים בעקבות פרסום התוצאות הכספיות של החברה ● לדבריו, "רכשנו אגרות חוב של עצמנו, וזה הקטין בהתאם את ההוצאות שלנו על הריבית"

משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים של מטריקס

"עמדנו ביעדים שהצבנו לעצמנו, של שיפור משמעותי ברווח הנקי, שנובע משיפור ברווח התפעולי ובסעיף המימון, לצד עליה ברווח התפעולי. התוצאות מדברות בעד עצמן", אמר לאנשים ומחשבים משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים של מטריקס, בעקבות התוצאות הכספיות של החברה, שפורסמו מוקדם יותר היום (ג'). "לצד ההאטה במשק, הרבעון השני של השנה מתאפיין בחולשה עונתית", אמר. "למרות זאת, התוצאות הרבעוניות מצביעות על גידול בפרמטרים השונים. הצלחנו לשמור על רמת ההכנסות של הרבעון המקביל בשנה שעברה".

לדברי אטיאס, התוצאות מצביעות על גידול של 12% בהכנסות מטריקס מעסקי הליבה וגידול של 15% ברווח התפעולי מהן. עסקי הליבה, הסביר, הם אספקת שירותי ערך מוסף, המהווים כמעט 70% מנפח הפעילות של החברה. "בתחום העובדים בחברה, חלו שני תהליכים במקביל", אמר, "צמצום ושחרור עובדים, ובמקביל – היו יותר פרויקטים ולכן גם גייסנו עובדים. ככלל, בתחום כוח האדם לא חל שינוי דרמטי ברבעון המדווח".

הוא ציין, כי הקטנת הוצאות המימון של החברה ברבעון הנוכחי, נבעה בין היתר בשל העובדה שהמדד ברבעון המקביל אשתקד, היה נמוך יותר, ואילו הריבית הייתה יותר נמוכה. בנוסף, אמר אטיאס, "רכשנו אגרות חוב של עצמנו, וזה הקטין בהתאם את ההוצאות שלנו על הריבית".

"נמשיך במיקוד הנוכחי"

גילי רון, סמנכ"ל השיווק של מטריקס, אמרה לאנשים ומחשבים, כי "נמשיך להתמקד, בין היתר, בשלושת המגזרים בשוק בהם אנו פעילים – הפיננסי, הציבורי והביטחוני, שם גדל היקף הפעילות שלנו. במגזר הפיננסי המשכנו בפעילות עם ההתמחות שלנו ביצירת מערכות IT לערוצי ולקשרי לקוחות. ככלל, מטריקס מחויבת לכל השוק הישראלי של לקוחות ה-IT, לרבות המגזר הציבורי-ממשלתי". רון הוסיפה, כי ברבעון הבא צפויה השקת מערכת ה-ERP של מיקרוסופט (Microsoft) בגרסתה העברית. "יש לנו רשימה מפוארת של שותפים, לצד התעניינות של לקוחות, ואנו מרגישים תכונה בשוק".

כיצד יחיו בשלום שתי מערכות ה-ERP, זו המקומית של תפנית וזו שאתם עתידים לייצג בקרוב של מיקרוסופט?
"יש הרבה תוכנות ומערכות שיש להם חלל בשוק הישראלי. מערכת תפנית ממשיכה להצליח. רק באחרונה היו לנו שלוש זכיות בבתי חולים של הטמעת מערכת זו. יש למערכת לקוחות מרוצים, שכבר ביצעו התאמות ופיתוחים שונים סביבה. למרות זאת, גם למערכת ה-ERP של מיקרוסופט יש מקום, ושתי המערכות יכולות להימצא בשוק זו לצד זו – ובשלום. יש מקום לכולן".

מה לגבי מטריקס גלובל?
"יש גידול בפעילות שלנו להעסקת נשים חרדיות במיקור חוץ לתוכנה. הפעילות גדלה ואינה מתמקדת רק בבדיקות תוכנה, אלא גם בפיתוח תוכנה קלאסי. בימים אלה, בהם ארגונים מחפשים דרכים להתייעלות זו אחת הדרכים בה הם אכן יכולים לצמצם הוצאות, ואנו חווים גידול בתחום. ההאטה במשק מפנה ביקושים לתחום העסקת נשים חרדיות בהיי-טק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים