הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ: "תוכנית צה"ל רשתי תיתן מענה לצרכים המבצעיים שלנו"

"בלי צה"ל רשתי נצטרך לעבוד קשה הרבה יותר", אמר הרמטכ"ל במסגרת כנס להשקת התוכנית, שהתקיים בבה"ד 7 בצריפין

"תוכנית 'צה"ל רשתי' היא תוכנית מרכזית ואחד הדברים החשובים ביותר לצה"ל. בלעדיה נצטרך לעבוד קשה הרבה יותר בלתת מענה לצרכים המבצעיים שלנו", כך אמר הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ.

גנץ דיבר במסגרת כנס להשקת תכנית "צה"ל רשתי". הכנס התקיים אתמול (ד') בבה"ד 7 בצריפין.

תכנית "צה"ל רשתי" מאחדת את מערכות התיקשוב של כלל הזרועות והאגפים בצה"ל ומאפשרת פעולה משולבת ביבשה, באוויר ובים. הצורך בתכנית נבע מתוך הכרה בחשיבות פעולה רב-זרועית, משולבת ומקושרת על מנת לעמוד באתגרים הביטחוניים מולם ניצב צה"ל כיום.
על פי הצבא, מימוש התכנית יאפשר לצה"ל לשפר את גמישותו המבצעית ויאפשר תמיכה מהירה, דינמית ויעילה יותר בתהליכים מבצעיים.

מימין: הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ראש אגף התיקשוב, אלוף עוזי מוסקוביץ' ורס"ן אסף עובדיה, רמ"ד שילוביות מבצעיתלדברי הרמטכ"ל גנץ: "תכנית 'צה"ל רשתי' תאפשר לנו לפעול בצורה טובה יותר". הוא הוסיף כי "אנחנו מסתכלים על כיווני התר"ש (תכנית רב-שנתית) הקרוב – וממנה עולה כי אנחנו חייבים לשים דגש על מודיעין, כי הוא הבסיס לכל. המודיעין שלנו לוקח בחשבון ששני המבוקשים נעלמו. בסופו של דבר נגלה אותם".

ראש אגף התקשוב, אלוף עוזי מוסקוביץ', אמר כי "חזון צה"ל 2025 קובע כי צה"ל יעצים את יכולת פעולתו המבצעית, המוכוונת לפעילות רב-זרועית, ויממש את תפיסת הלחימה הבין זרועית, אשר נשענת על מודיעין איכותי ומדויק, על יכולת התקפית ועל יכולות תמרון מתקדמות. יכולות אלו מבוססות על מערכות תקשוב מתקדמות שמאפשרות את מיצוי הכוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים