אדיר רון, מיקרוסופט: "Big Data אינו כלים וטכנולוגיה – אלא תפיסה עסקית חדשה"

"רק אם נשנה דיסקט נוכל למצות את ההזדמנויות העסקיות מה-Big Data", אמר רון, מנהל חדשנות אסטרטגית במיקרוסופט ישראל

"כאשר באים לדון בעולם הנתונים רחבי ההיקף, ה-Big Data, והטיפול בהם, עלינו לשנות דיסקט. מדובר בתחום שהוא בראש וראשונה תפיסה עסקית חדשה ולא אוסף כלים וטכנולוגיות. רק בדרך זו נוכל למצות את ההזדמנויות העסקיות מה-Big Data", כך אמר אדיר רון, מנהל חדשנות אסטרטגית במיקרוסופט (Microsoft) ישראל.

רון דיבר בכנס BI&Big Data. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחומי הבינה העסקית וה-Big Data. פלורה לוין, שותפה ב-B-PRO ויו"ר ועדת התכנים של הכנס, הנחתה אותו.

"מדובר בפרדיגמה עסקית מהפכנית", ציין רון. "כל החשיבה וההבנה של ההזדמנויות הגלומות בו אינן טכנולוגיות אלא עסקיות. מה שה-IT צריך לעשות הוא לאפשר לטפל בתחום ולא להוביל אותו".

רון ציטט מחקר של גרטנר (Gartner) לפיו עד 2015, התוצאות העסקיות של הארגונים שיהיו בעלי אסטרטגיה עסקית טובה תהיינה טובות יותר ב-20% לעומת המתחרים שלהם.

"הגדרת ה-Big Data היא כיצד לאסוף ולהשתמש במידע בצורה שונה, תוך ביצוע מידול עסקי של תשאול וקבלת תובנות אוטומטיות בזמן אמת", ציין. לדבריו, על המשתמשים להגיע למצב בו הם שואלים את המערכת שאלות כאילו היו שואלים שאלות אלה אדם אחר. הוא הוסיף כי נדבך חשוב בתחום הוא ש-"לאחר קבלת תובנות בזמן אמת, מה שהכי מעניין הוא מה שלא שואלים. לכן, נדרש לאפשר לשאול בצורה חופשית".

"צריך שתהיה יכולת לצקת נתונים ולהפוך אותם לתובנות", אמר רון והוסיף כי "גם אפל (Apple), חברה עתירת מידע, עברה להשתמש ב-Siri על בסיס מנוע של מיקרוסופט". לדבריו, "יש לנו אסטרטגיה רחבה לעולם ה-Big Data, שמגיעה מהעולם הצרכני, וכעת אנחנו מכניסים אותה לעולם הארגוני. יש לנו יכולת לקנות מידע ולספק Data as a Service. פעמים רבות הנתונים לכשעצמם אינם מעניינים את הלקוח, אלא רק התוצרים והתובנות מהם".

רון סיים בציינו כי "אנחנו מספקים יכולות לקבל תובנות בעזרת כלי אקסל (Excel), תוך תשאול מידע בשפה חופשית, כגון 'כמה אחוזי נטישה יש לי?' ו-'מהו צפי המכירות?'. זהו מעבר מתפיסה מבוססת דו"חות לתפיסה מבוססת שאלות עסקיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים