לאחר ההדחה מסקיילקס: בן דב התפטר מדירקטוריון פרטנר

בן דב התפטר עקב "בעיות טכניות קשות בקשר עם מכשיר ה-Galaxy S4" ● יהל שחר, מנכ"ל סקיילקס, עזב אף הוא את תפקידו

התפתחויות בפרשת סקיילקס: פרטנר הודיעה אתמול (ב') על התפטרותו של אילן בן דב מדירקטוריון החברה, בו כיהן מטעמה של סקיילקס, שאותה הקים. יהל שחר, מנכ"ל סקיילקס, התפטר אף הוא מתפקידו.

הרקע להתפטרות, כפי שנמסר בהודעת פרטנר, הוא ההתפתחויות האחרונות בסקיילקס, הדחתו מתפקיד יו"ר הדירקטוריון שלה וכן "בעיות טכניות קשות בקשר עם מכשיר ה-Galaxy S4", כהגדרתו של בן דב. פרטנר ציינה כי "דבריו של בן דב משקפים את עמדתו האישית ואינם משקפים את עמדת החברה או חוות דעתה". שחר נימק את ההתפטרות, לאחר 13 שנים שכיהן בתפקיד מנכ"ל סקיילקס, בשינויים באופי ובהיקף הפעילות של החברה.

סקיילקס והחברה האם שלה, סאני, נמצאות בחובות וחתמו על הסדרי חוב, או לקראת חתימה עליהם. בחודשים האחרונים נתגלע סכסוך קשה בין סקיילקס לסמסונג (Samsung), שמעוניינת לבטל את החוזה שיש בין שתי החברות, במסגרתו סקיילקס היא היבואנית הבלעדית של מכשירי הסלולר של סמסונג לארץ. הענקית הדרום קוריאנית הציבה ב-19 בחודש אולטימטום שלפיו יפוג ההסכם אם תוך חודש מיום ההודעה לא תפרע החברה הישראלית חוב לא מובטח כלפיה בסכום של 5.2 מיליון דולר.

הסיבות לסכסוך אינן ידועות בוודאות ובן דב מנסה לתלות אותו במאבקו מול סמסונג להכיר באופן גורף בבעייתיות בסוללות של מכשירי ה-Galaxy S4, שעשרות צרכנים טענו כי התפוצצו. כך או כך, חוזה הייבוא בין סמסונג לסקיילקס הוא אחד משני הנכסים החשובים של החברה הישראלית. השני הוא מניותיה בפרטנר, בשיעור של 14%, שמהוות ביטחונות לאגרות החוב של סקיילקס.

אובדן חוזה הייבוא עשוי להביא למערבולת ולטביעתה הסופית של החברה או מה שיישאר ממנה, שכן גם מניות החברה בפרטנר עומדות בפני מימוש מצד מחזיקי אגרות החוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים