יאיר אמסטרדם: ארגונים שילמדו להטמיע SaaS בצורה אפקטיבית ייהנו מיתרון ויתרמו לשורה התחתונה

בתקופה מאתגרת זו, הדגיש אמסטרדם, א ארגונים המשכילים להעביר למיקור חוץ תחומי פעילות אשר אינם חלק מליבת התוכן הארגוני, משפרים את היתרון התחרותי שלהם ואת יכולתם לעמוד ביעדים העסקיים ● מתוך הרצאתו בקורס המנמ"רים האחרון

יאיר אמסטרדם, סמנכ"ל תפעול באקסליבריס

יאיר אמסטרדם, סמנכ"ל תפעול בחברת אקסליבריס, ספקית מובילה של פתרונות מיכון לספריות אקדמיות, המציעה מערכת מוצרים מקיפה לניהול, קטלוג והנגשה של מידע אלקטרוני, דיגיטלי ומודפס, הופיע בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים ושטח בפניהם את המגמות הטכנולוגיות הבולטות בעולם מערכות המידע ואת החשיבות של תהליכי רכש וניהול ספקים בעידן זה. ההרצאה המרתקת של יאיר כללה הצגת הכיוונים בתחום הרכש לחידושים ומגמות טכנולוגיות כמו Bring your Own Device (BYOD),  תוכנה כשירות ומיקור חוץ הדרגתי של מערכות המידע הארגוניות. ההרצאה זכתה למשוב מעולה בקרב המשתתפים.קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביות בעולם מערכות המידע בישראל. בקורס משתתפים עשרות מנהלים בכירים ומנמ"רים מהחברות המובילות במשק הישראלי.

יאיר אמסטרדם, COO באקסליבריס"המודל של תוכנה כשירות (SaaS) המתבסס על טכנולוגיית הענן הוא הטרנד החם בעולם מערכות המידע. ארגונים אשר ילמדו להטמיע SaaS בצורה אפקטיבית, יהנו מיתרון תחרותי בשוק ויתרמו לשיפור בשורה התחתונה" כך בישר יאיר בהרצאתו. עוד אמר יאיר כי : "בעשורים האחרונים הופך העולם העיסקי לכפר גלובאלי שבו המידע נגיש לכולם. רמת התחרותיות עולה וארגונים רבים נאלצים להתמודד עם מציאות עסקית מורכבת. באופן מסורתי גוף הרכש, הממוקד בעולם העלות, תורם ישירות לשורת הרווח. מעבר להתעסקות השוטפת בהקטנת עלויות, רכש מודרני מוביל הסתכלות רחבה על העלות הכוללת של שרשרת האספקה. באמצעות התקשרות Win-Win עם ספקים, תורם הרכש לשיפור ביעילות, להקטנת הסיכונים ומיצר יתרון תחרותי לארגון. הגלובאליזציה וזמינות המידע מאפשרת לרכש לפתח מומחיות טכנולוגית וע"י כך לשפר את התמיכה בתחומים נוספים כגון רכש תוכנה, לווי פרויקטים של מערכות מידע, ו- outsourcing של תחומים אשר אינם בליבת הארגון".

במסגרת ההרצאה הוצגו בפני המשתתפים , תהליכי הרכש ועקרונות של שיתוף פעולה עם מחלקת הרכש בארגון. כמו כן נדונו מגמות טכנולוגיות והשפעתם על העלות הכוללת של הארגון. מודל ה-BYOD אשר גורר הורדת עלויות תקשורת מחד, ומאידך מקשה על התמיכה בריבוי המכשירים ומהווה אתגר לשמירה על בטחון המידע הארגוני. גם המעבר לשימוש בתוכנה כשירות מהווה אתגר טכנולוגי, משנה את מבנה העלויות וגורר שינוי בפרופיל ובהרכב האנושי של מחלקות מערכות המידע.

יאיר הדגיש כי "בתקופה מאתגרת זו, ארגונים המשכילים להעביר למיקור חוץ תחומי פעילות אשר אינם חלק מליבת התוכן הארגוני, משפרים את היתרון התחרותי שלהם ואת יכולתם לעמוד ביעדים העסקיים".

בקורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי תחום מערכות המידע ומנהלי מערכות המידע בשוק הישראלי והקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס  מנחה מקצועית  בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק כגון קוקה קולה, פלאפון וידיעות אחרונות . המחזור הבא של הקורס אמור להיפתח בחודש יולי .

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים