ארה"ב: קבוצה של בעלי הון מההיי-טק מגייסת כסף – כדי להילחם בהשפעת בעלי ההון על הבחירות

חברי הקבוצה, שקרויה MayDay, או 1 במאי, מקווים לגייס סכום של 12 מיליון דולר עד הבחירות של אמצע תקופת הכהונה, שייערכו בנובמבר הקרוב

98 מיליון דולר לאקזיט הממוצע במחצית הראשונה של 2015

קבוצה של בעלי הון מענף ההיי-טק, הפועלת תחת הכינוי Mayday, או 1 במאי, החלה לגייס כסף – במטרה להילחם בהשפעה של בעלי הון אחרים על הפוליטיקה בארצות הברית. חברי הקבוצה מקווים לגייס סכום של 12 מיליון דולר עד הבחירות של אמצע תקופת הכהונה, שייערכו בחודש נובמבר הקרוב.

על הקבוצה נמנים סטיב ווזניאק, ממייסדי אפל (Apple); פרד ווילסון מפירמת Union Square Ventures; פיטר תיל, ממייסדי PayPal; וריד הופמן, ממייסדי לינקדאין (LinkedIn). באתר האינטרנט מציינים חברי הקבוצה כי הם מודעים באירוניה שבגיוס כסף כדי להילחם בגיוס כסף, אך טוענים שכדי להילחם בשיטה צריך להצטרף אליה.

"חייבים להשתמש במערכת הקיימת" טוען לורנס לסיג, פרופסור למשפטים מאוניברסיטת הרווארד, שהגה את הרעיון לקבוצה ביחד עם מרק מק'קינון, האסטרטג של המפלגה הרפובליקנית. "אין היגיון במשחק בידיים קשורות".

המארגנים מתכוונים להשתמש בהון שיגייסו כדי לתמוך בחמישה מועמדים פוליטיים שיקדמו רפורמה בחוק המסדיר את גיוס הכספים למסעות בחירות. לסיג הבהיר כי הקבוצה תתמוך הן במועמדים מהמפלגה הרפובליקנית והן במועמדים מהמפלגה הדמוקרטית, כדי להבטיח שהמהלך יהיה על-מפלגתי.

על פי החוק בארצות הברית, הסכום שיכולה הקבוצה לגייס אינו מוגבל, כל עוד היא תפעל במנותק מהמועמדים שבהם היא תתמוך. אם הקבוצה תנחל הצלחה, בכוונתה לפעול במתכונת נרחבת יותר בשנת 2016 כנגד חוקים שמעניקים, לטענתה, לתאגידים גדולים כוח פוליטי בלתי הוגן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים