אלכס דן, PMI ישראל: "מנהל פרויקטים, כמו מנהיג – משנה את המציאות"

"הגדרת ניהול פרויקטים היא מאמץ זמני המוקדש לטובת ייצור של תוצר ייחודי ובכך אנחנו מעצבים את המציאות ודומים למנהיגים", אמר דן, נשיא העמותה לניהול פרויקטים בישראל

ד''ר אלכס דן, מנהל אגף תיאום ואסטרטגיה, רכבת ישראל. צילום: קובי קנטור ז"ל

"שאלתי את עצמי למה אנחנו, מנהלי הפרויקטים, אוהבים את המקצוע. הגדרת ניהול פרויקטים היא מאמץ זמני המוקדש לטובת ייצור של תוצר ייחודי. בכך אנחנו מעצבים את המציאות ודומים למנהיגים, המעצבים אף הם את מציאות חיינו", כך אמר אלכס דן, נשיא PMI ישראל.

דן דיבר בפתחו של הכנס השנתי, ה-18 במספר, של PMI, העמותה לניהול פרויקטים בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-1,000 מקצוענים בתחום. את המליאה המרכזית הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לדברי דן, "חל שיפור בתחום ניהול הפרויקטים בישראל, אולם יש עוד מה לקדם בתחום. השיפור נובע מהפעילות של העמותה לניהול פרויקטים, שמשתקפת בכמה שדות פעילות: שילוב מקצוע ניהול הפרויקטים במערכת החינוך, לצד פעילות בעולמות האקדמיה, התעשייה, המגזר הביטחוני והממשלתי".

יעקב נתניהו, סגן נשיא PMI ישראל ויושב ראש הוועדה המקצועית לתכני הכנס. צילום: קובי קנטורהכנס, אמר, "מתמקד ביכולת לתת לנו כלים לניהול פרויקטים, על מנת שאחוזי ההצלחה שלהם יגדלו". הוא סיכם באמרו כי "המוטו של העמותה הוא שניהול פרויקטים הוא הכרחי על מנת להצטיין".

"המפתחות להצלחת פרויקט: תקשורת ומנהיגות"
יעקב נתניהו
, סגן נשיא PMI ישראל ויושב ראש הוועדה המקצועית לתכני הכנס, אמר כי "על מנת שפרויקט יצליח, נדרשת תקשורת בין כלל האנשים המשתתפים בו, לצד מנהיגות של מנהל הפרויקט והסובבים אותו".

בין שאר פעילויות העמותה, ציין, "הושקעו 872 שעות עבודה של מתנדבים בתרגום הספר PMBOK בגרסתו החמישית לעברית".

נתניהו סיכם באמרו כי "תפקידה של התקשורת בפרויקט הוא לשפר את מקצועיות המעורבים בו ולהפוך מטובים למצוינים במקצוע. ניהול התקשורת, כמו גם ניהול בעלי העניין הוא מאוד קריטי להצלחת הפרויקט. נדרש 'לשווק' את ההיבטים השונים בפרויקט על מנת להניע את המעורבים לפעולה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים