אינטל חשפה קונספט של מחשב חדש

מדובר במחשב דקיק בעובי של 7.2 מ"מ עם מסך של 12.5 אינץ' ומשקל של 670 גרם שאינו זקוק למאוורר

אינטל (Intel) חשפה בתערוכת Computex דגם קונספט של מחשב חדש שיהיה מבוסס על ארכיטקטורת ה-Broadwell, מעבדי הדור הבא של החברה שמיוצרים בליטוגרפיה של 14 ננו-מטר.

רנה ג'יימס, נשיאת החברה, הציעה מחשב דקיק במיוחד בעובי של 7.2 מ"מ בלבד עם מסך 12.5 אינץ' ומשקל של 670 גרם בלבד, שייחודו שהוא אינו זקוק למאוורר בזכות השימוש במעבד ה-Core M, המעבד המבוסס על הארכיטקטורה החדשה. מעבדים אלה, לפי ג'יימס, יציעו את הביצועים הטובים ביותר לוואט בתולדות החברה. הם צפויים להגיע עוד השנה.

בנוסף נחשפה לראשונה המערכת על שבב החדשה שמציעה אינטל לשוק הטלפונים החכמים. המערכת על שבב החדשה מכונה סופיה (SoFIA) וג'יימס ערכה שיחת טלפון פומבית ראשונה עם טלפון המבוסס מערכת כפולת ליבות הפועלת בדור שלישי. טלפונים המבוססים על סופיה יגיעו לשוק, לפי אינטל, כבר ברבעון האחרון של 2014, ובמהלך המחצית הראשונה של 2015 תצטרף למשפחה מערכת על שבב מרובעת ליבות שמיועדת לתמוך בתקשורת LTE.

שיתוף הפעולה עליו הוכרז עם Rockchip בשבוע שעבר מיועד לספק מעבדי סופיה מרובעי ליבות עם תמיכה בתקשורת סלולארית דור שלישי לטאבלטים.

ובכלל, שוק הטאבלטים הוא אחד השווקים החשובים עבור אינטל כיום, והיא רוצה להשיג בו אחיזת רגל חזקה יותר. לפי גי'יימס, מערכות על שבב המבוססות על טכנולוגיה של אינטל נכללות כבר ב-130 טאבלטים שהושקו או יושקו בקרוב. בנוסף, לטענתה, 35% מבין הטאבלטים הללו מגיעים עם מודם תוצרת אינטל לתקשורת דור שלישי או LTE.

יונג ליאו, בכיר בתאגיד פוקסקון (FoxConn) הסיני, הכריז מעל הבמה, יחד עם ג'יימס, על השקת יותר מ-10 טאבלטים שבנויים מסביב למערכות על שבב מבוססי ליבות אטום (Atom), ממשפחות ה-CloverTrail+ וה-BayTrail. בנוסף הוא הודיע שבחלק מהטאבלטים הללו תוצא מערכת אבטחה המבוססת על פתרונות של אינטל, McAfee Mobile Security ו/או Intel Device Protection.

החברה גם עדין רחוקה מנטישת שוק המעבדים המיועד למחשיבם שולחניים. במהלך נאומה הכריזה ג'יימס על מעבדי ה-Core i7 וה-Core i5 הראשונים בסדרת ה-K החדשה של החברה, מעבדי דור רביעי שמספקים יכולת האצת מהירות עבודה.

בהמשך התייחסה נשיאת אינטל גם לפתרונות שאמורה החברה להציג עבור האינטרנט של הדברים, פתרונות שיהיו מבוססים על המחשבים הזעירים Edison ו-Galileo שישולבו במוצרי צריכה חכמים ויספקו את יכולת הקישוריות למרכזי הנתונים השונים.

"תהליך מזעור המעבדים נמשך, בהתאם לחוק מור, תוך שיפור בביצועים ובצריכת החשמל. הטכנולוגיה המתקדמת של אינטל צפויה מהווה פוטנציאל אדיר לקידום המחשוב בענן, האינטרנט של הדברים, המחשוב הנייד והטכנולוגיה הלבישה. הגבולות בין קטגוריות הטכנולוגיה השונות מטשטשים. בעידן של מחשוב אישי הפורמט חשוב פחות ואילו החוויה שמתקבלת כאשר כל ההתקנים האישיים מקושרים זה לזה ולענן חשובה יותר", אמרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים