בנק לאומי מקים זרוע היי-טק; יגדיל את האשראי לתעשייה לשני מיליארד שקלים

לאומיטק היא חברה בת של הבנק שתנסה לסייע לחברות היי-טק, בפרט בכל הנוגע לאשראי ומימון, השקעות ושיתופי פעולה, ופלטפורמות לניהול הפעילות הפיננסית שלהן

בנק לאומי השיק את לאומיטק, חברה בת בבעלות מלאה של הבנק, שתשמש כזרוע ההיי-טק שלו ותבוא במגע עם חברות בענף, בפרט בכל הנוגע לאשראי ומימון, השקעות ושיתופי פעולה, ופלטפורמות לניהול הפעילות הפיננסית שלהן. כחלק מהאסטרטגיה שגובשה לצורך הקמת החברה מתכנן הבנק להגדיל את הקצאת האשראי לענף בשנים הקרובות לכשני מיליארד שקלים. בלאומי טוענים כי המהלך הוא ביטוי לחשיבות שרואה הבנק בתעשיית ההיי-טק הישראלית.

במסגרת החברה החדשה יפעלו צוותים בעלי היכרות מעמיקה עם התעשייה והצרכים הפיננסיים של החברות בה. כך, יהיו צוותי Growth ו-SEED נפרדים, מותאמים לאופי החברות ולשלב העסקי בו הן נמצאות. כמו כן, מציעה לאומיטק לגופים בענף תמיכה גלובאלית במרכזי ההיי-טק העולמיים בעמק הסיליקון (פאלו אלטו), ניו-יורק ולונדון.

לאומיטק מקיימת שיתופי פעולה עם קרנות הון-סיכון, גופים הקשורים לאקדמיה, מאיצים ועוד. לצורך הקמתה גייס בנק לאומי עובדים שתחום מומחיותם הוא היי-טק ופיננסים, בראשות יפעת אורון, אשת היי-טק ותיקה, שעסקה בעברה גם בבנקאות השקעות. אורון מונתה למנכ"ל לאומיטק וכיו"ר החברה ישמש פרופ' דני צידון, המשנה למנכ"ל בנק לאומי.

אורון ציינה כי "ישראל ידועה בתור 'אומת הסטארט-אפ', אך עד כה, המערכת הבנקאית לא נתנה מענה ייעודי לתעשייה משמעותית זו. הקמת לאומיטק נובעת מתוך זיהוי הצורך בפריצת גבולות הבנקאות המסורתית ויצירת שינוי של ממש בכללי המשחק, כך שיינתן לסטארט-אפ מענה מרגע היווצרותו ועד למימוש הפוטנציאל שלו".

לדבריה, "בכוונתנו להיות שחקן משמעותי בתחום מימון חברות ההיי-טק ולשנות את מפת המימון שלהן הקיימת בישראל".

רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית קבוצת לאומי, אמרה כי "לאומיטק הוא מיזם חדשני במערכת הבנקאית הישראלית, שתכליתו לתת מענה ייעודי לתעשייה, שמונעת כיום בעיקר על ידי הון זר. אנחנו משיקים בית פיננסי ישראלי לתעשיית ההיי-טק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים