פייסבוק רכשה את FriendFeed

FriendFeed מספקת שירות שיתוף מקוון, שמאפשר למשתמשים לשתף עם חבריהם תכנים מאתרים שונים ● היא הוקמה על ידי ארבעה מיוצאי גוגל ומעסיקה כ-12 עובדים, שייקלטו כולם במחלקת הפיתוח של פייסבוק ● תנאיה הפיננסיים של העסקה לא נמסרו לפרסום

פייסבוק (Facebook) הודיעה אמש (ב') על השלמת עסקה לרכישת FriendFeed – שירות שיתוף מקוון שמאפשר למשתמשים לשתף עם חבריהם תכנים מאתרים שונים. תריסר עובדי החברה ייטמעו כולם במחלקת הפיתוח של פייסבוק, וארבעת בעלי הבית יקבלו תפקידי ניהול באותה המחלקה. FriendFeed תמשיך לפעול כרגיל בינתיים, ותספק את אותם השירותים שסיפקה עד לרכישה. שתי החברות לא מסרו את הסכום ששילמה פייסבוק.

FriendFeed היא למעשה מעין לוח מודעות חכם ומקוון שמציג בדף האישי של המשתמש כל פעולה שהוא ביצע באתר חברתי אחר – מ-Digg, דרך טוויטר (Twitter) ועד פייסבוק. מעבר לכך, יכול כל משתמש לכתוב הערות בקשר לפעולות שמבצעים חבריו. האתר הוקם ב-2007 על ידי ארבעה יוצאי גוגל (Google) – פול באכייט, ברט טיילור, ג'ים נוריס וסנג'יב סינג'. לכל הארבעה היו תפקידים חשובים למדי בפיתוח מוצרים בגוגל, לרבות ג'ימייל (Gmail) ושירות המפות Google Maps.

בשנה האחרונה אימצה פייסבוק חלק מהמאפיינים שהיו ייחודיים לשירות של FriendFeed, כשהבולט מכולם הוא האפשרות לציין האם המשתמשים אוהבים או לא אוהבים תוכן מסוים שפורסם על ידי אחד החברים.

"אנחנו שמחים להודיע שפייסבוק רכשה את FriendFeed", כתב ברט טיילור בבלוג הראשי של האתר. "כמו שאמי הסבירה לי, כששתי חברות כל כך אוהבות אחת את השנייה, הן יוצרות מכשיר השקעה מובנה. קבוצת FriendFeed מתרגשת מאוד להפוך לחלק מקבוצת פייסבוק המוכשרת. תמיד הערצנו את פייסבוק, ולשתי החברות יש חזון משותף".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים