אבי נאור, ממייסדי אמדוקס, יקבל את פרס ישראל

את הפרס, על תרומה מיוחדת לחברה, יקבל נאור בטקס החגיגי המסורתי שחותם את חגיגות יום העצמאות

אבי נאור, ממייסדי אמדוקס והעומד בראש תנועת "אור ירוק", יהיה בין מקבלי פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה. נאור יקבל את הפרס בטקס חגיגי שינעל את אירועי יום עצמאות, במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה ובכירים אחרים.

נאור נולד בחיפה ב-1948 וגדל בקריית טבעון, שם סיים את לימודי התיכון במגמה ריאלית. בצה"ל שירת בהנדסה הקרבית, ולאחר מלחמת ששת הימים היה ממקימי יחידת הצליחה של הצבא. הוא היה בין תלמידי המחזור הראשון של לימודי מדעי המחשב בטכניון, ובמקביל חבר לקבוצת חברים, סטודנטים, והקים ישוב קהילתי בגליל, יעד, שלמעשה היה הכפר התעשייתי הראשון.

ב-1976, זמן קצר לאחר שעבר לגור בת"א עם משפחתו,עזב את מקום עבודתו, תדיראן, חבר לשותף והקימו ביחד את מיזם "דפי זהב" שהיה אז חדשני ביותר ופורץ דרך. נאור גם היה שותף לפיתוח מערכת מחשבים המפעילה את כלל שירותי החברה – מעיצוב המדריכים והדפסתם ועד מערכות החיוב ושירות הלקוחות. "בשלב מסוים הבנו שאנו כבר לא יחידת מחשב בתוך דפי זהב, אלא חברה עצמאית", סיפר נאור, "התחלנו למכור את המערכת שפיתחנו לחברות דפי זהב ברחבי העולם, והחברה שהקמנו – אמדוקס – הפכה למובילה בעולם בתחומה. בהמשך נכנסנו לתחום הטלפונים הניידים ופיתחנו מערכת תפעול לחברות הסלולר, הכוללת גם היא את כל שירותי הלקוחות והחיוב, וכן את מערכות התקשורת והטלפוניה".

ב-1995 מונה נאור, שהיה עד אז סגן נשיא אמדוקס -לנשיא ומנכ"ל במקום חברו, בעז דותן, והמשיך לקדם את החברה להישגים חדשים.
באותה שנה נהרג בנו רן בתאונת דרכים בעת שהיה בחופשה מהצבא.

בעקבות מותו של רן הקים נאור את עמותת אור ירוק למאבק בתאונות דרכים. "ראינו שמדינות אחרות הצליחו להוריד בשיעור ניכר את מספר הנפגעים בתאונות דרכים באמצעות יישום תכניות רב-תחומיות וארוכות טווח, והצבנו לנו מטרה – לקדם תכנית כזו גם בישראל, תוך דרישה מהממשלה לקבל עליה אחריות לקידום הבטיחות בדרכים", אומר נאור, המשמש יו"ר מועצת המנהלים של העמותה מאז הקמתה ומשקיע בפעילותה מכספו כארבעה מיליון דולר בכל שנה. הוא מיישם בעמותה את המודל הניהולי שהביא מעולם העסקים, הכולל הצבת יעדים, מחקר ומדידה.

העמותה הביאה להקמת רשות לאומית לבטיחות בדרכים, הפועלת באחריות שר התחבורה ומתוקצבת כראוי; היא הובילה את התכנית הלאומית למאבק בתאונות דרכים שאימצה הממשלה; מפעילה מערכי הדרכה לנהגים ולאזרחים בכל הגילים בנושאי בטיחות בדרכים. כ-5,500 מתנדבי העמותה מגיעים בכל שנה לכמיליון ישראלים בפעילויות השונות.

ב-2002, פרש נאור מאמדוקס מהחברה כדי להקדיש את מלוא הזמו לפעול למען כפרי נוער המיועדים לילדים ונוער בסיכון באמצעות קרן אורן שייסד עם רעייתו אתי. הם אימצו את כפר הנוער רמת הדסה בקריית טבעון. "רצינו לתת לילדים הזדמנות דומה לזו שמקבלים ילדים הגדלים במשפחות רגילות", הוא אומר. "גם כאן פיתחנו תכנית אסטרטגית, ובתוך כמה שנים הגענו כמעט מאפס לשיעור של 60% הצלחה בבחינות בגרות, וחשיפה לחינוך טכנולוגי". כיום הוא תומך אישית בשני כפרי נוער, רמת הדסה וקריית יערים.

בשנת 2005 נכנס נאור לפעילות בתחום קהילות חינוכיות של משפחות וצעירים המתיישבים בפריפריה גיאוגרפית וחברתית. הוא הקים עם שותפים את קרן שח"ף (שותפות חברתית פעילה), המרכזת את פעילות הקהילות, מסייעת להן בהתנהלות עם הרשויות, מדריכה את חבריהן בניהול ומספקת תמיכה כספית לפרויקטים שהם יוזמים ומבצעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים