משרד המשפטים סיים שלב א' בפרויקט מיחשוב ברשות התאגידים בהיקף מאות אלפי שקלים

מדובר בהחלפת מערכת המיחשוב של הרשות● תאפשר תפעול יעיל ומשולב של היחידות השונות הפועלות ברשות, בין השאר רשם המשכונות ורשם העמותות

אגף מערכות מידע במשרד המשפטים סיים לפני ימים אחדים את השלב הראשון של מערכת המחשוב החדשה של רשות התאגידים, הנמצאת תחת אחריות משרד הפנים. המערכת הנקראת "בראשית", פותחה והוטמעה על ידי אגף מערכות מידע של משרד המשפטים. המערכת תאפשר תפעול יעיל ומשולב של היחידות השונות הפועלות ברשות, בין השאר רשם המשכונות ורשם העמותות.

השלב הסופי של הפרויקט הוא הפעלת מערכת מיחשוב אחת שתחליף את מערכות המיחשוב העצמאיות המשמשות כיום בכל יחידה. בשלב הראשון החליפה המערכת את מערכת המיחשוב של רשם המשכונות. משרד המשפטים לא פרסם את היקף ההשקעה בפרויקט, אולם מקורות בשוק מעריכים כי מדובר בהיקף של מאות אלפי שקלים, והשקעה בפיתוח ותכנון בהיקף של 20 שנות אדם.

המערכת נבנתה בארכיטקטורת SOA ומבוססת טכנולוגיית WEB ו- HTML5. ארכיטקטורה זו תאפשר החצנת שירותים נבחרים של המערכת לציבור באמצעות האינטרנט (ואמצעים נוספים). בנוסף הארכיטקטורה תאפשר החצנת שירותים לגופים במשק המקיימים פעילות ענפה מול הרשות כדוגמת הבנקים, מולם מקיימת הרשות הידברות ליצירת תשתית טכנולוגית מנהלית ומשפטית לממשקים מקוונים כבר ב-2014. חלק מהפיתוח כלל תשתיות אשר ישמשו פרוייקטים נוספים במשרד המשפטים.

אמי מתתיהו, מנהלת יחידת רשם המשכונות ומנהלת היחידה לשירות הציבור אמרה כי "החדשנות במערכת היא הפיכת מאגר המשכונות במדינת ישראל למאגר אמין יותר ומהימן יותר במטרה לשכלל ולשפר את השירות הניתן לציבור בעיון במאגר זה".

יאיר פרנק, מנמ"ר משרד המשפטים, ציין כי "המערכת תוכננה מתוך תפיסת שיפור השירותים לאזרח תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ותוך ייעול התהליכים העסקיים של רשות התאגידים. הקמת המערכת כללה בניית מודולי תוכנה תשתיתיים אשר אופיינו כך שניתן יהיה לעשות בהם שימוש במערכות נוספות עתידיות שיפותחו פנימית על ידי אגף מערכות מידע עבור יחידות נוספות במשרד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים