בינת תקשורת מחשבים שדרגה את תשתית הדטה סנטר בנתב"ג ביותר מארבעה מיליון שקלים

במסגרת הפרויקט הוטמעו בטרמינל 3 מתגים ממשפחת Nexus ומתגי Catalyst 6509E של סיסקו, הוחלפה ליבת הרשת הקיימת, שודרגה התשתית לפוטנציאל תמיכה ב-100 ג'יגה-ביט והוקם דטה סנטר ייעודי שמופרד פיזית ממיקום המשתמשים

בינת תקשורת מחשבים מקבוצת רד-בינת ערכה פרויקט לשדרוג תשתית הדטה סנטר ובנייה של שכבת מתגי שדרה בנמל התעופה בן גוריון. הפרויקט ארך כשנה והסתיים באחרונה והיקפו הכספי עומד על כ-4.2 מיליון שקלים.

במסגרת הפרויקט הוטמעו בטרמינל 3 של נמל התעופה מתגים ממשפחת Nexus 7000/5500/2200 ומתגי Catalyst 6509E של סיסקו (Cisco). כמו כן, הוחלפה שכבת ליבת הרשת הקיימת, שודרגה התשתית לכדי פוטנציאל תמיכה ב-100 ג'יגה-ביט והוקם דטה סנטר ייעודי שמופרד פיזית ממיקום המשתמשים.

לפני תחילת ההטמעה ביצעו אנשי בינת וסיסקו ישראל במשך כשבועיים הליך של POC (ר"ת Proof of Concept) במעבדת סיסקו, שכלל בחינה של הפתרון הכולל והדמיה של הליך המעבר לתשתית החדשה. בכל שלב נבחנו הממצאים והשפעתם על רשת הלקוח. על סמך הממצאים בוצע שדרוג התשתיות.

עתה, לאחר ביצוע הפרויקט, מספקת סביבת הדטה סנטר של נתב"ג יכולת התאוששות ברמה של מילי-שניות בודדות, והשימוש בטכנולוגיית VDC מאפשר חלוקת משאבים דינמית ושימוש יעיל במתגים שהותקנו. ההפרדה הפיזית של הדטה סנטר ממיקום המשתמשים יצרה שכבת הגנה נוספת, כך שאירוע חריג בסביבת המשתמשים לא יפגע בפעילות מרכז המיחשוב.

לדברי אלון אלמגור, מנהל מחלקת מערכות תקשורת ברשות שדות התעופה, "רשת התקשורת בנתב"ג משרתת את כלל מערכות המיחשוב ברשות, כמו גם את מערכות השותפים ברחבי נמל התעופה. אגף מידע ומיחשוב משדרג את רשת תקשורת המחשבים באופן מתמיד, תוך צמצום ההשפעה על המערכות בנתב"ג ובאופן שתימנע, ככל הניתן, הפגיעה ברציפות התפעולית של הנמל".

סרחיו שמיאל, מנהל תחום מכירות בבינת תקשורת מחשבים, ציין כי "מדובר באתר רגיש ופעלתני, ולכן נדרשה מצידנו פעילות מהירה, תוך השבתה מינימלית של המערכת והמשתמשים השונים בה. זאת, כדי להימנע מפגיעה בתעבורת הנוסעים במתחם".

רונן קביאטקובסקי, מנהל מכירות במגזר הציבורי בסיסקו ישראל, אמר כי "הפרויקט איפשר להגדיל את רוחב הפס ולשפר את אבטחת המידע, שהיא קריטית בארגון רגיש כל כך, תוך שימור הציוד הקיים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים