נא להכיר: ישראקוין – הגרסה הישראלית למטבע הווירטואלי

"הביטקוין הישראלי" יושק מחר (ד') בערב, במטרה "לשחרר את ישראל כלכלית מאחיזתם של הבנקאים והפוליטיקאים" ● הכרייה של המטבע תחל מחר וחלוקתו לציבור - ב-6 במאי ● הישראקוין יכלול עד 4.8 מיליארד יחידות

זה היה עניין של זמן עד שהראש הישראלי ימציא לנו את הגרסה המקומית של הביטקוין: הכירו את הישראקוין, המטבע הווירטואלי תוצרת כחול לבן, שהכרייה שלו תחל מחר (ד') בערב. המטבעות הראשונים יחולקו לציבור ב-6 במאי בחצות. המטרה של המטבע היא, לפי יוזמיו, "לשחרר את ישראל כלכלית מאחיזתם של הבנקאים והפוליטיקאים".

באתר שהקימו היוזמים למטבע החדש הם ציינו כי "ישראקוין הוא מטבע קריפטוגרפי ישראלי המבוסס על אלגוריתם הצפנה סקריפט, ש-10% ממנו נכרים מראש לצורך חלוקה לאזרחי ישראל ולעסקים ישראליים".

לדבריהם, "מדינת ישראל, המדורגת במקום ה-39 ברשימת הכלכלות הגדולות בעולם מתוך 190 מדינות, היא מדינה עם רמה מהגבוהות ביותר של ריכוזיות עושר ונכסים, כאשר כ-20 משפחות וחמישה בנקים שולטים למעשה ברוב התעשייה וב-93% מנכסי הבנקאות במדינה. ישראקוין מיועד להביא לשינוי במצב הזה ולהגביר את החופש הכלכלי ושוויון ההזדמנויות לאזרחי ישראל".

אתר הישראקוין כולל לפי שעה מידע על המטבע, אפשרות להצטרפות לצוות, פורומים, שעון שסופר את הזמן עד לתחילת הכרייה של המטבע ומידע על החלוקה שלו. היוזמים מתכוונים לחלק לכל היותר 4.8 מיליארד מטבעות, כש-10% מהם, עד 480 מיליון, מיועדים לשוק הישראלי.

ישראל מצטרפת עם השקת הישראקוין למדינות נוספות בעולם שיש להן מטבע וירטואלי מקומי, כמו איסלנד, ספרד וקפריסין. הרשויות בארץ לא אוסרות אמנם על השימוש בביטקוין, אבל גם לא מכירות בו כהילך חוקי. בנק ישראל ומשרד האוצר הצהירו בחודש שעבר כי הם בוחנים את הנושא בימים אלה והוציאו הודעת אזהרה משימוש במטבע הווירטואלי, בטענה שהוא "יכול לשמש לטרור ולהלבנת הון".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    אדם מכר את ביתו במלאזיה ב 1000 ביטקוין בסופו של דבר הוא המיר זאת לדולרים בסכום של 600,000$ מה שאומר שהוא רצה לראות כסף אמיתי ולא וירטואלי

אירועים קרובים