סער רוזנברג, Med-1: "יש עלייה תלולה בביקוש לחשמל וקירור בדטה סנטרים"

"הביקוש גדל, וגם מספר אירועי החירום עולה", אמר רוזנברג, מנהל השיווק של החברה ● הוא מנה מספר מגמות בולטות בעולם הדטה סנטרים, בהן ההבנה המתרחבת של ארגונים את תחום הרגולציה

"Med-1 קיימת יותר מ-14 שנים ואנחנו מזהים עלייה תלולה בביקוש לחשמל וקירור, לצד עלייה במספר אירועי החירום", אמר סער רוזנברג, מנהל השיווק של החברה.

רוזנברג אמר את הדברים במהלך סיור שערך פורום דטה סנטרים של אנשים ומחשבים במתקני החברה בטירת כרמל. מדובר באחד משלושה מתקנים שלה, כאשר השניים האחרים נמצאים בפתח תקווה ובתל אביב. לדברי רוזנברג, Med-1 היא חברת תשתיות הדטה סנטר הגדולה ביותר בארץ ויש לה את המתקן האזרחי הכי גדול בישראל בתחום.

הוא מנה כמה מגמות בולטות נוספות בעולם הדטה סנטרים. "ארגונים מבינים שכדי לקיים דטה סנטר חייבים תקשורת ומתחברים לפחות לשני ספקי תקשורת. הם גם מתחילים להבין יותר ויותר את הרגולציה. יש לקוחות רבים שלא כפופים לרגולציה אבל מבינים שהם צריכים פתרון טוב יותר לדטה סנטר, להמשכיות עסקית – ולא מחכים לה, בפרט במגזר ההיי-טק".

"יש במתקנים של Med-1 בסך הכול יותר מ-60 אלף שרתים והתקני חומרה. כמעט כל חומרה שקיימת בארץ נמצאת אצלנו. כל חברות התקשורת נמצאות אצלנו (עקב הקרבה של המתקן בטירת כרמל לכבל התת ימי – י"ה). גם מיזם הסיבים של חברת החשמל יגיע לפה. אנחנו יכולים להתחבר לכל ספקי התקשורת בארץ. דטה סנטר לא שווה הרבה אם אין בו יכולת להתחבר לספקי התקשורת", ציין.

רוזנברג סקר את המתקן של החברה בטירת כרמל ואמר כי מדובר בממ"ד עשוי מבטון מזוין וממוגן בצורה מלאה. "המטרה המרכזית שלנו היא להגדיל את השרידות של הציוד שנמצא כאן מטילים ומרעידות אדמה", אמר. "הדטה סנטר הוא תת קרקעי, בעומק מרבי של 15 מ'. האתר בנוי משני מבנים מרכזיים: בניין A, שמארח את הארונות, ובניין B, שמארח את מערכות האנרגיה והמערכות התומכות. כל האתרים שלנו יכולים להמשיך לעבוד עצמאית 72 שעות ברציפות. יש לנו יכולת לספק לטווח זמן זה חשמל ומים – למערכת הקירור ולשימוש לשתייה לעובדים".

"מערכות החשמל שלנו מגבות זו את זו. יש ארבעה גנרטורים שמספקים 10 מגה-וואט חשמל ואנחנו נמצאים בתהליך להגדלה ל-15 מגה-וואט", אמר. "לקוחות דורשים שטח נוסף וחשמל נוסף".

"אנחנו מוכרים פתרונות אירוח, DR ופרודקשן – ממספר מטרים ועד לאולמות", הוסיף רוזנברג. "הלקוח שוכר מאתנו שטח ואנחנו לא נכנסים אליו, אלא אם כן יש מקרה חירום". הוא הוסיף כי "מעגלי האבטחה אצלנו הולכים ומתהדקים ככל שמתקרבים למתקן. יש מאבטחים 24 שעות ביממה, שערים ואמצעי אבטחה נוספים, והלקוחות יכולים להתקין אמצעים משלהם".

סיפור לקוח: לאומית שירותי בריאות
אבישי זנדבנק
, מנהל תפעול ותשתיות בלאומית שירותי בריאות, אמר כי החברה החליטה להעביר את מרכז המיחשוב שלה מבית אליהו בתל אביב, שם יושב אגף מערכות המידע שלה, למתקנים של Med-1.

"העברנו את הפרודקשן ל-Med-1 לפני שמונה שנים, אחרי שמהנדס הבניין של בית אליהו אמר לנו שאנחנו לא יכולים להכניס לשם עוד שרתים. ביצענו ניתוח מעמיק של ההוצאות על הדטה סנטר וגילינו שאנחנו משקיעים הרבה, בעיקר בדברים שלא מספקים לנו ערך מוסף. אחד היתרונות במעבר ל-Med-1 הוא שכל ספקי התקשורת נמצאים באזור", אמר.

עם זאת, זנדבנק ציין כי "יש בעובדה שהדטה סנטר לא נמצא פיזית אצלנו גם חסרונות. למשל, כשהייתה השריפה בכרמל אמנם לא הייתה במתקן של Med-1 שום בעיה, אבל אי אפשר היה להגיע אליו, מה שהקשה עלינו את העבודה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים