אינטל השיקה מעבד 64 ביט ראשון במשפחת האטום

ה-Atom Z3480 כולל שבב LTE ושבב תצוגה מתקדם יחסית של PowerVR, שאמור, לפי הנתונים שסיפקה החברה, להציע עד x2 ביצועים גרפיים לעומת הדור הקודם של החברה

אינטל (Intel) השיקה בתערוכת MWC בברצלונה מעבד 64 ביט ראשון במשפחת מעבדי האטום (Atom) של החברה. מדובר במערכת שכוללת שבב LTE ושבב תצוגה מתקדם יחסית של PowerVR, שאמור, לפי הנתונים שסיפקה החברה, להציע עד פי שניים ביצועים גרפיים לעומת הדור הקודם של החברה.

ה-Atom Z3480 הוא מעבד כפול ליבה שלא תומך בריבוי נימים ופועל במהירות של 2.13 ג'יגה-הרץ. הוא מכונה Merrifield ומיוצר לפי המיקרו-ארכיטקטורה Silvermont, ב-22 ננו-מטר.

המעבד החדש מציע שילוב עם מודם התקשורת הרב מצבי של אינטל XMM 7160 LTE, שיכול להתחבר לעד 15 מערכות LTE גלובליות ותומך במערכות דורות שלישי ושני. בסביבת LTE יכולים מכשירים ניידים לספק קצב הורדה של עד 150 מגה-ביט לשנייה וקצב העלאה של עד 50 מגה-ביט לשנייה. השבב הגרפי שמשולב עם המעבד הוא ה-PowerVR G6400, שמאפשר הצגת סרטונים באיכות HD מלאה בקצב של 60 פריימים לשנייה, בהתאם לקידוד H.265 החדש.

המעבד תומך גם בתקן ה-Wi-Fi, ה-802.11ac, ובבלוטות' 4.0 (Bluetooth 4.0). הוא כולל בנוסף תמיכה במצלמות של עד 13 מגה-פיקסלים ובעד 4 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה מסוג LPDDR3.

כמו כן, אינטל שילבה במערכת העל שבב החדשה בראשונה את פתרון החיישן המשולב שלה, שמטרתו לנהל ביעילות את נתוני החיישנים, בכדי לשמור על היישומים החכמים ומודעי-ההקשר של ההתקן גם כשעוצמת החשמל נמוכה.

במקביל הכריזה אינטל על המערכת על שבב הבאה תחת שם הקוד מורפילד (Moorefield) שתציג  4 ליבות שפועלות ב-64 סיביות ובמהירות של עד 2.3 ג'יגה-הרץ. במערכת זו, שתושק במחצית השנייה של 2014, עתידה החברה לשלב את המודם החדש שלה, XMM 7260, שכבר תומך ב-LTE Advanced וב-23 אפשרויות צימוד לערוצים גלובליים תואמים. מודם זה כבר מציע מהירות עבודה בקטגוריה 6, לעומת קטגוריה 4 של ה-XMM 7160, מה שאומר קצב הורדה של עד 300 מגה-ביט לשנייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים