מה קורה, iOS?

אחרי שאתמול (א') סקרנו כאן אפליקציות משלימות לווטסאפ שנועדו לאנדרואיד, היום תורם של משתמשי אפל ליהנות ● הפינה כוללת אפליקציות שמאפשרות לבחור אייקונים או תמונות רקע, או לצייר בעצמכם

אחד הסיפורים המעניינים שרצים היום (ב') ברשת הישראלית מספר על עשרות תלמידי תיכון מאזור ירושלים שתיאמו באמצעות ווטסאפ (WhatsApp) רכישה של חצילים. לא מדובר בירק הגדול והתמים, אלא במילת קוד לחשיש.

ספק אם אותם תלמידים סוררים השתמשו בהתכתבות שלהם באייקון של חציל, בטח שלא באייקון של סם (אני לא מאמין שיש דבר כזה בכלל), אבל כמעט בטוח שהם השתמשו באיזשהו אייקון. למעשה, אין כיום כמעט שיחה בווטסאפ, או בכל מדיית טקסט מקוונת שהיא, בלי אייקון. לב, חיוך, בעל חיים – אנחנו אוהבים לעטר את הטקסטים בציורים ובאנימציות.

אתמול סקרנו בפניכם אפליקציות רלוונטיות לאנדרואיד (Android), שאי אפשר להוריד אותן למכשירי iOS. כמובן שאנחנו לא רוצים לקפח את משתמשי אפל (Apple), ולכן החלטנו להקדיש מאמר נפרד לאפליקציות משלימות לווטסאפ שניתנות להורדה לאייפוניים ולאייפדים.

ראשית, אזהיר ואומר שבחלק מהאפליקציות האלה יש הרבה פרסומות קופצות ומעצבנות במיוחד. בלא יותר מדקתיים של שימוש באפליקציית Stickers Free for WhatsApp קפצו מול עיניי שלושה פופ-אפים פרסומיים. נכון שמדובר בגרסה החינמית של האפליקציה, אבל החברה צריכה להתחשב גם בלקוחות!

מעבר לזה, מדובר באפליקציה חביבה למדי. האייקון שלה על מסך הבית של המכשיר מזכיר מאוד את זה של ווטסאפ עצמה, אלא שבמקום הטלפון רואים פרצוף מחייך. מיד עם פתיחת האפליקציה מופיעות שלל דמויות מצוירות. אחרי שתלחצו X על הפרסומת המטרידה תגיעו לדף הבית, בו יש 16 אייקונים של חיות ואנשים, שכל אחד מהם מוביל לאייקונים נוספים. אלה מחולקים לאייקונים עם מנעול, שכשלוחצים עליהם נדרשים לשתף את האפליקציה בפייסבוק (Facebook) כדי להשתמש בהם, ולאייקונים בלי מנעול, שהשימוש בהם חופשי. לחיצה על כל אחד מאלה פותחת תפריט בו ניתן לשתף את האייקון בשירותים מקוונים שונים, בהם ווטסאפ, פייסבוק, טוויטר (Twitter) והודעות SMS.

אלא שגם כאן יש אליה וקוץ בה – כדי לשתף את האייקונים בחלק מהאפשרויות, כולל ווטסאפ, צריך לקנות את הגרסה המלאה של האפליקציה, שעולה 7.90 שקלים. הגרסה הזאת נטולת פרסומות.

להורדת Stickers Free for WhatsApp מ-AppStore (הגרסה המלאה) לחצו כאן.

האפליקציה Retina Backgrounds for WhatsApp נועדה, כשמה, לאפשר לכם להוריד תמונות רקע לשירות המסרים המיידיים. אופציה מעניינת למי שרוצה לגוון קצת את הרקע המשעמם של ווטסאפ. ככלל, מדובר באפליקציה פשוטה וידידותית למשתמש, ואין בה הרבה פרסומות. מיד כשמעלים את האפליקציה הזו נתקלים במשפט: "אל תפחד להיכשל, תפחד לא לנסות". ואמנם, בהנחה שרובנו לא משתמשים ברקעים בשיחות ווטסאפ, מדובר בניסיון מעניין.

מסך הבית כולל גלריה של שש תמונות רקע, שכל אחת מהן מובילה לתמונות נוספות. בין השאר, יש שם צילומים של עשבים, יער מושלג וחתול מלקק. מפתחי האפליקציה מאפשרים להוריד שלוש תמונות בחינם, עבור התמונה הרביעית ואילך הם דורשים לשלם סכום כולל של 0.99 דולר, או 3.90 שקלים.

Retina Backgrounds for WhatsApp כוללת הסבר מפורט איך מעלים את התמונה המבוקשת לווטסאפ. כדי לראות אותו צריך ללחוץ על How to בחלק התחתון של המסך. לא אפרט כאן את כל התהליך, אבל בגדול, יש לשמור את התמונה באלבום התמונות ולבחור אותה דרך אפליקציית המסרים המיידיים.

מימין ל-How to נמצא האייקון More, שלחיצה עליו מובילה לאפשרויות שונות, בהן קבלת מידע על האפליקציה, שליחת פידבק או שיתוף – של התמונה הנבחרת או האפליקציה – בפייסבוק. הרשתות החברתיות האחרות וה-SMSים כנראה שלא קיימים מבחינתם של מפתחי האפליקציה.

להורדת Retina Backgrounds for WhatsApp מ-AppStore לחצו כאן

יישום שלישי שבחרתי לסקור הוא Draw to for WhatApp, שמאפשר למשתמש לבטא את כישרונו בציור – משהו שיכול להיות מאוד שימושי כששולחים הודעות בשירות הפופולרי.

מסך הבית של האפליקציה הוא גיליון ציור חלק, עליו ניתן לשרבט מה שרוצים, בעיפרון שחור. כדי לבחור צבע אחר (מהמגוון הדל למדי שמציעה האפליקציה – 16 צבעים בלבד) או לשנות את הגודל של העיפרון עליכם ללחוץ על אייקון העיפרון, שנמצא במרכז השורה התחתונה. אחרי שמציירים, ניתן לשמור את היצירה על ידי לחיצה על האייקון שלצידו, השני משמאל. באותו מקום ניתן גם לשתף את היצירה באי-מייל, טוויטר, פייסבוק, iMessage – ו-ווטסאפ. אם אתם לא מרוצים מהתוצאה, אתם יכולים למחוק את הציור כולו באמצעות אייקון המברשת, חלק ממנה באייקון המחק, או את הדבר האחרון שציירתם, מהפעם האחרונה בה הנחתם את האצבע על מסך המגע – באמצעות אייקון ה-Undo (חץ מעוגל).

להורדת Draw to for WhatsApp מ-AppStore לחצו כאן

לסיכום ניתן לומר שהאפליקציות שסקרתי כאן יכולות להכניס לשיחות הווטסאפ שלכם משהו רענן, ציורים חמודים, אבל רק אחרי שתצפו בכמה וכמה פרסומות, לפחות בחלקן. וחבל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים