סטודנט אמריקני נקנס ב-675 אלף דולרים על הורדת שירים

ג'ואל טננבאום, סטודנט מאוניברסיטת בוסטון, הודה בהורדת 30 שירים ובשיתופם בניגוד לחוק ● הקנס - 22,500 דולרים לכל שיר - נמוך בהרבה מהקנס המרבי שאפשר היה להטיל, אשר עומד על 150 אלף דולרים לכל שיר ● הוא ישולם לארבע חברות - חטיבת המוזיקה של יוניברסל, חטיבת המוזיקה של וורנר ושתי חברות בת של סוני

בסוף השבוע גזר בית המשפט על ג'ואל טננבאום מפרובידנס, רוד איילנד, סטודנט מאוניברסיטת בוסטון שהודה בהורדת שירים בניגוד לחוק ושיתופם, קנס של 675 אלף דולרים. הקנס ישולם לארבע חברות – חטיבת המוזיקה של יוניברסל (Universal), חטיבת המוזיקה של וורנר (Warner) ושתי חברות בת של סוני (Sony).

הקנס – 22,500 דולרים לכל שיר – נמוך בהרבה מהקנס המרבי הקבוע בחוק, אשר עומד על 150 אלף דולרים לכל שיר. אילו היו מחליטים המושבעים להטיל על טננבאום את הקנס המרבי הוא היה נאלץ לשלם לחברות המוזיקה סכום של 4.5 מיליון דולרים.

זו הפעם השנייה שבה נתבע אדם פרטי על הורדת שירים בניגוד לחוק. בחודש יוני נגזר על ג'יימי תומס-רסט, אם לארבעה ילדים ממינסוטה, לשלם לחברות התקליטים קנס של 1.92 מיליון דולרים על הורדה של 24 שירים בניגוד לחוק. כעת מבקשת תומס-רסט לערוך לה משפט חדש.

צ'רלס נסון, פרקליטו של טננבאום, פרופסור מבית הספר למשפטים של אוניברסיטת הרווארד, כבר הודיע כי יגיש ערעור. טננבאום עצמו, בן 25, אמר כי אם הערעור יידחה הוא יגיש בקשה להכריז עליו כפושט רגל.

למרות שנתבע על הורדה של 30 שירים בלבד, הודה טננבאום בעדותו בבית המשפט כי הוריד מאות שירים בעזרת תוכנת קאזה (Kazaa). פרקליטו טען, כי טננבאום היה אז ילד ועשה את מה שכל הילדים עושים באינטרנט.

בשני המשפטים – של טננבאום ושל תומס-רסט – טענו חברות המוזיקה כי "אנשים מן היישוב" ניזוקים מהורדה בלתי חוקית של שירים שמוגנים בזכויות יוצרים. באיגוד RIAA הגישו בעבר תביעות כנגד אלפי אנשים שהואשמו בהורדת שירים בניגוד לחוק, וטננבאום הוא אחד מהם. עם זאת, כיום מעדיפים באיגוד לפעול בשיתוף עם ספקיות האינטרנט כדי לחסום שיתוף קבצים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים