נוקיה תשיק את טלפון האנדרואיד שלה לפני סוף החודש

המכשיר, שייועד לשוק הנמוך, יהיה בעל תצורה נמוכה ולא יאפשר גישה לשירותי גוגל השונים

הקאמבק של נוקיה

נוקיה (Nokia) תשיק עוד לפני סוף החודש את ה-Nokia X, הטלפון מבוסס האנדרואיד (Android) שלה. כך טוען האתר של המגזין וול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), שמוסיף שהחברה תציג אותו באירוע לתקשורת שייערך במסגרת כנס Mobile World Congress שייערך בברצלונה לקראת סוף פברואר.

ההשקה של המוצר מבוצעת על התפר של מעבר קבוצת הטלפוניה של החברה לידיה של מיקרוסופט (Microsoft), ומדובר בניסיון של החברה לחדור אל השוק הנמוך.

עם זאת לא ברור אם מדובר בטלפון יחיד או תחילה של דרך חדשה, או לפחות זמנית, עד שמיקרוסופט תמצא את הדרך להציע את מערכת ההפעלה שלה, Windows Phone, גם לשוק הנמוך של הטלפונים.

כך או כך, מה שכן ברור הוא שלמרות שמדובר באנדרואיד, לא מדובר באנדרואיד כפי שגוגל (Google) מציעה לשותפיה שמתקינים את מערכת ההפעלה שלה בטלפונים שלהם. האנדרואיד של נוקיה יהיה מעט שונה, כפי שיכולה כל חברה למעשה לעשות עם מערכת ההפעלה הזו המבוססת על קוד פתוח.

מעבר לעיצוב ממשק שונה, ה-X לא יאפשר גישה לשירותים של גוגל. זה יבוא לידי ביטוי בכך שאפליקציות של גוגל, המותקנות כברירת מחדל, לא יהיו חלק ממערכת ההפעלה. כמו כן, לא תהיה גישה לחנות האפליקציות Google Play. בדומה לאמזון (Amazon), תציע נוקיה חנות משלה ושירותים משלה שפותחו על ידה ועל ידי מיקרוסופט.

התצורה של המכשיר, שמבחינה חיצונית יהיה דומה למדי ל-Lumia 520, תהיה נמוכה כדי להתאים אותו לשוק הנמוך. הוא יהיה מבוסס על מעבד Snapdragon כפול ליבה במהירות של 1 ג'יגה-ברץ בלבד, 512 מגה-בייט זיכרון RAM, 4 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס microSD, מצלמה באיכות של 5 מגה-פיקסלים מאחור, וכן תמיכה בבלוטות' ו-WiFi. המכשיר יגיע עם סוללת 1500mAh ועם אפשרות לשילוב שני סימים, מה שמהווה קריצה לשוק המזרח האסייתי בו יש דרישה לתכונה זו. המכשיר גם יגיע עם כיסויים בשישה צבעים שונים, בדומה לסדרת הלומיה הנוכחית של נוקיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים