שישה מסעיפי מכרז בתי התוכנה ייפתחו; מועד ההגשה יידחה שוב

פרקליטות המדינה, איגוד בתי התוכנה ומטריקס, הגיעו לסיכומים בסעיפים השנויים במחלוקת, שהשופטת מוסיה ארד ביקשה לדון בהם מחדש ● אחרי שבית המשפט יאשר את ההסכם, הממשלה תפרסם הודעה חדשה על המכרז ותפתח אותו עם הסעיפים החדשים לכלל השוק ● בנוסף, התקבלה טענת מטריקס, לפיה אין לחייב אוטומטית חברה ציבורית להתמודד עם חברות אחיות

פרקליטות המדינה ועורכי הדין של איגוד בתי התוכנה וחברת מטריקס הגיעו היום (ה') לסיכום במחלוקת שהייתה ביניהם לגבי שישה סעיפים במכרז בתי התוכנה של הממשלה. הסיכום הוא פרי דיונים שנערכו בעקבות העתירה המנהלית שהגישו איגוד בתי התוכנה וחברת מטריקס נגד המכרז. בדיון שנערך בלשכתה של השופטת מוסיה ארד בשבוע שעבר, היא הנחתה את הצדדים לנהל דיונים ביניהם, על מנת לאפשר למדינה לפרסם הבהרות חדשות בסעיפים האמורים. ביום א' הקרוב צפויה השופטת לשמוע את פרטי ההסכם בין הצדדים, ובעקבותיו היא עשויה לאשר אותו.

לאנשים ומחשבים הגיעו פרטים ראשונים מההסכם הטיוטה שגובש. מההסכם עולה, כי אחד הסעיפים שייפתח מחדש במכרז נוגע להגבלת התקורה של בתי התוכנה על גובה העמלה שייגבה על כוח האדם שיעבוד בממשלה מטעמן – לגובה של 12.5%. במכרז המקורי נכתב, כי יהיה מנגנון בקרה שיאפשר למדינה לפעול באופן מיידי בכל פעם שהתקורה תחרוג. במסגרת המו"מ בין הצדדים, הוסכם שלבתי התוכנה תינתן האפשרות להסביר מדוע נוצרה חריגה מהתקורה.

סעיף אחר שיצר מחלוקת, והוביל את מטריקס להגיש עתירה לבית הדין, חייב אותה לגשת למכרז יחד עם חברות האחות שלה בקבוצת פורמולה. בהסכם החדש נכתב, כי הממשלה תפרסם הודעה לפיה כל חברה ציבורית שיש לה השגות לגבי המכרז, תוכל לפנות לעורכיו, והנושא ידון מחדש. כזכור, במכרז המקורי נדחתה על הסף דרישתה של מטריקס בנושא זה, למרות שערערה על כך פעמיים.

נקודת מחלוקת אחרת שנפתרה, הייתה בנושא העלויות שעל הספקים יהיה לספוג במידה ופרויקט שיבצעו יצריך שכירת מתקנים מיוחדים. על פי המכרז המקורי, כל תמורה נוספת לתקורת הספק תוגבל לעד 11 שקלים לעובד. בתי התוכנה טענו, כי זהו תגמול לא ראוי. הפשרה שהושגה היא שהתשלום עבור העובדים הקיימים שכבר פועלים מהמתקנים של הספקים החיצוניים ימשך כרגיל, ואילו לגבי פרויקטים חדשים – הממשלה תתאים את תנאי הדיור של העובדים עבורה לתמורה שהיא משלמת לספקים, ולא תחייב אותם לממן את ההפרש.

הישג נוסף לבתי התוכנה ולמטריקס נרשם סביב המחלוקת שנבעה משלב טרום הגשת המכרז. בעקבות ההערה של העותרים סוכם, כי בפני עורכי המכרז יהיו שתי אפשרויות בלבד: הראשונה היא להוסיף את שני הזוכים לרשימת בתי התוכנה באותו אשכול, והשניה היא לתחר ביניהם מחדש. שני הסעיפים האחרונים הם משפטיים גרידא, העוסקים בשיפוי הספקים במקרה של תביעה נגד המדינה והגבלת האחריות שהמדינה יכולה להטיל על הספקים בגין נזק שייגרם במהלך הפרויקט.

בקרב הצדדים שררה שביעות רצון לאחר המו"מ. כעת ממתינים לאישור בית המשפט ולפרסום הרשמי על פתיחת סעיפי המכרז. במידה ויגיע האישור ביום א', המשמעות היא שההצעות שהוגשו עד היום למכרז – מבוטלות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    אני רק מקוה שבמידה וההסברים לא ירצו את העובד ו/או עורך המכרז עדיין ישארו בידו הסנקציות לפעול כנגד בית התוכנה. אחרת סעיף התקורה מעוקר מכל תווכן ובתי התוכנה ימשיכו לעשוק את עובדיהם כפי שזה עד היום.

אירועים קרובים