תוכנית חדשה תכשיר מאות תיכוניסטים מהנגב והגליל לתואר מהנדס בטכניון – בתקציב של 50 מיליון דולר

ארגון World ORT קדימה מדע ומשרד החינוך השיקו תוכנית שבמסגרתה ילמדו כ-600 בני נוער - מחציתם ישראלים ומחציתם יהודים מחו"ל, על מנת לסייע בצמצום המחסור החריף של המהנדסים הדרושים בהיי-טק

על רקע המחסור החריף של אלפי מהנדסים הדרושים להיי-טק הישראלי השיקו ארגון World ORT קדימה מדע ומשרד החינוך את התוכנית Anieres Elite Academy ללימודי מדע וטכנולוגיה. תוכנית זו תאפשר לבני נוער מהנגב ומהגליל ובני נוער יהודים שיגיעו לישראל ללמוד במשך שבע שנים לתואר מהנדס: החל מכיתה י' בתיכון ועד לסיום לימודי התואר בהנדסה בטכניון. כל זאת במלגה מלאה למשך כך תקופת המסלול, ששוויה מוערך ביותר מ-100 אלף שקלים. סך תקציב הפרויקט הוא 50 מיליון דולר.

לאורך 10 השנים המתוכננות של הפרויקט ילמדו בתוכנית כ-600 בני נוער, מחציתם ישראלים מהפריפריה ומחציתם בני נוער יהודים שיגיעו ארצה ללא הוריהם במסגרת תוכנית נעל"ה. מדי שנה, כ-60 תלמידים – 30 מישראל ו-30 מחו"ל – ילמדו מתמטיקה ומדעים מתוגברים בפנימיית כפר הנוער ויצ"ו בנהלל, ביחד עם תוכנית העשרה של הטכניון, ולאחר סיום לימודי התיכון ימשיכו ישירות לתואר ראשון בהנדסה בטכניון. בסיומו יתגייסו הישראלים כעתודאים לשירות צבאי במקצוע ההנדסה שאותו רכשו. המלגה שיקבלו תכסה את מגוריהם ולימודיהם בכפר הנוער ויצ"ו בנהלל, מלגת לימודים בטכניון ואף דמי כיס עד סיום כיתה י"ב.

תוכנית Anieres Elite Academy נוסדה בשווייץ בשנות ה-50 על ידי World ORT, במטרה להכשיר בני נוער ממשפחות יהודיות מכל העולם למקצועות ההנדסה ולפתוח להם פתח לחיים חדשים. בימים אלה נעשות פניות לבתי ספר, לבני נוער ולהוריהם בגליל ובנגב, במטרה להציע להם להגיש מועמדות לתוכנית היוקרתית, שתיושם עבור ילידי הארץ החל מכיתה י' של שנת הלימודים הקרובה, ספטמבר 2014.

אבי גנון, מנכ"ל World ORT קדימה מדע, אמר כי "המטרה שלנו היא להעניק לבני הנוער תואר יוקרתי שיאפשר להם להפוך לכוכבים הבאים בתעשיית ההיי-טק המקומית ולמצות את מלוא הפוטנציאל שלהם. ישראל היא מעצמת היי-טק, המשוועת כיום למהנדסים בכל התחומים. מטרה נוספת של התוכנית היא לספק לתעשיה 600 מהנדסים מוכשרים בטווח של 10 השנים הבאות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ב

    מחסור במהנדסים? אנשים מסיימים תואר בהנדסת חשמל ולא רק שאינם מוצאים עבודה - גם בקושי מוצאים משרות רלוונטיות לחסרי ניסיון!

אירועים קרובים