מיקרוסופט רכשה את סדרת המשחקים Gears of War

הענקית מרדמונד מקווה שמשחק חדש בסדרה יקדם את קונסולת האקס בוקס 1 שלה ● המשחק הקודם בסדרה נכשל באופן יחסי במכירות

ביום שני הודיעה מיקרוסופט (Microsoft) על רכישת  Gears of war (ר"ת GOW), סדרת משחקי ירייה בגוף שלישי מפורסמת מ-אפיק גיימס (Epic Games),  שהושקה ב-2006 וכללה שלושה כותרים שיצאו לאקס בוקס 360 וסיפקו לו מקפצה בכל מה שקשור למכירות.

את הפריקוול שיצא בשנה שעברה, Gears Of war: Judgement, פיתחה כבר חברה אחרת אליה אפיק העבירה את המושכות, ועכשיו כאמור המשחק עובר כולו לחטיבת המשחקים של הענקית מרדמונד, שיושבת כמה מאות קילומטרים צפונה, בוונקובר שבקנדה.

המהלך מאוד הגיוני מבחינתה של אפיק, שלא מעוניינת לפתח את הסדרה. האיש שהיה אחראי על המשחק בסטודיו, קליף בלזינסקי, עזב את אפיק ב-2012, והחברה עוסקת בימים אלה יותר מכל מה שקשור למנוע המשחק Unreal Engine שנמצא בבסיס של משחקים רבים אחרים, מאשר במשחקים שהיא מפתחת.

אבל האם מדובר ברכישה נבונה של מיקרוסופט? כאמור, החברה זוכרת חסד נעורים למשחקים שקידמו את הקונסולה שלה, והם מקווים שמשחקים חדשים בסדרה יעשו את אותו הדבר לאקס בוקס 1, הקונסולה החדשה שלה.

אבל לא בטוח שלסדרה יש עדיין את אותו כח משיכה שהיה לה בעבר: בעוד ש-GOW 3 מכר 3 מיליון עותקים בשבוע הראשון שלו, הרי ש-Judgement מכר פחוץ מחצי מיליון במהלך החודש הראשון.

יכול להיות שמדובר בבעיה של משחק ספיציפי, אבל יכול להיות גם, כמו שקורה הרבה פעמים בסדרות של משחקים, שהקהל התעייף או איבד עניין – המשחק האחרון בסדרה, נתפס בציבור כמוצר שתכליתו היחידה הייתה לסחוט עוד כסף; גיימרים, למרות הנאמנות שלהם למשחקים האהובים עליהם, לא אוהבים להרגיש נסחטים.

אף אחד לא יודע איך הקהל יגיב למשחק החדש של מיקרוסופט? איזה מן משחק ומה בדיוק החברה מתכננת לעתיד הסדרה? כנראה שתשובות יתקבלו רק בתערוכת E3 ביוני הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים