לינוקס שחררה גרסה חדשה של מערכת ההפעלה

הליבה החדשה של מערכת ההפעלה בקוד פתוח, כוללת בין השאר שיפורים בביצועים הקשורים לרשת ולזיכרון המחשב כמו גם טכנולוגיה חדשה לסינון חבילות מידע העוברות ברשת

גרסה 3.13 של ליבת הלינוקס (Linux) שוחררה אתמול. מדובר בגרסה העיקרית הראשונה לשנת 2014, והיא מביאה אתה בעיקר שיפורים בביצועים ברשת וכן שיפורים בביצועי הזיכרון, כמו גם טכנולוגיה חדשה לסינון חבילות מידע שעוברות ברשת, תמיכה משולבת בטכנולוגיית ה-NFC ועבודה משופרת עם כונני SSD.

אחד השינויים החשובים בליבת הלינוקס החדשה הוא הכללת טכנולוגית סינון חבילות הרשת מ-nftables שאמורה להחליף את הטכנולוגיה הנוכחית שבשימוש, iptables. הגרסה החדשה יציבה וקלה יותר לשימוש מקודמתה בכל מה שקשור לאבטחה, גישה לרשת והגדת פיירוול במערכות מבוססות לינוקס, כולל שרתים כמובן. עם זאת היא תציע תאימות מלאה לאחור עבור משתמשים שירצו להמשיך להשתמש ב-iptables.

כמו כן בגרסה הנוכחית של לינוקס התכונה TCP Fast Open, שמאיצה את היכולת של המערכת לפתוח מספר חיבורי TCP בו זמנית, הפכה לברירת מחדל, אחרי שהוצגה לראשונה במצב בטא כבר בלינוקס 3.7. מדובר בתכונה שעוזרת ליישומים מודרניים, בעיקר לדפדפנים, לפתוח מספר קישורים בו זמנית במהירות עם עיכוב מינימלי.

שינוי אחר, כמוזכר, מאפשר ללינוקס לטפל יותר טוב בקצבי ההעברה הגבוהים של כונני ה-SSD החדשים המבוססים על זיכרונות NAND. לפי היוצרים, מנהלי ההתקנים הקודמים לא יכלו להתמודד עם ההעברה המהירה יותר, במיוחד בעת הצורך לבצע הגדלה של המערכת כדי לספק שטחי אחסון גדולים יותר, עם התקנים שמסוגלים לבצע פי כמה יותר פעולות קלט/פלט שמאשר כוננים קשיחים רגילים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים