גוגל בוחנת עדשות מגע חכמות המיועדות לחולי סוכרת

העדשות מיועדות למדוד את רמת הסוכר בדמעות, על מנת לסייע לחולים לשמור על רמה מבוקרת בדמם

גוגל (Google) עורכת ניסויים בעדשות מגע חכמות הכוללות חיישנים שמודדים את רמת הסוכר בדמעות, על מנת לסייע לחולי סוכרת לבקר את רמת הסוכר בדמם. בהודעה שפורסמה בסוף השבוע שעבר בבלוג הרשמי של החברה, חשפו מנהלי הפרויקט בריאן אוטיס ובבק פרוויז ממרכז המחקר של החברה פרטים מעניינים בקשר אליו.

"אחד מכל 19 בני אדם ברחבי העולם סובל מסוכרת" כתבו השניים בהודעתם, והוסיפו: "רבים מהם מנהלים מאבק יום יומי בניסיון לבקר את רמת הסוכר בדמם. רמה בלתי מבוקרת של סוכר בדם עלולה לגרום לשלל סיבוכים, בטווח הקצר ובטווח הארוך, ובכלל זה נזק לעיניים, לכליות וללב".

בהמשך ההודעה נכתב: כיום משתמשים בדרך כלל בדיקור כדי לבדוק את רמת הסוכר בדם. במשך השנים נבדקו נוזלי גוף שונים כחלופה לשיטה הקיימת, ובכלל זה דמעות. בעקבות הקושי באיסוף דמעות לצורך בדיקה, ביקשנו לבדוק האם ניתן להשתמש במעגל אלקטרוני ממוזער, שכולל שבבים וחיישנים בגודל של נצנצים, ואנטנה דקה משערה של אדם, כדי למדוד את רמת הסוכר בצורה מדויקת יותר".

העדשות דומות בצורתן לעדשות מגע רגילות, בתוספת רשת דקה של מוליכים, דוגמת אלו המשמשים לחימום החלון האחורי במכוניות לצורך הפשרת אדים. הרכיבים האלקטרוניים מותקנים בין שתי השכבות הפלסטיות של העדשה הרכה. באבות הטיפוס הנוכחיים מתבצעת הקריאה של רמת הסוכר בדם מדי שנייה.

המחקר נמצא בשלבים מוקדמים אך על סמך ממצאים ממחקרים קודמים שנערכו, מקווים אוטיס ופרוויז כי – "באחד הימים נוכל להציע לחולי סוכרת דרך חדשה להתמודדות עם המחלה שלהם". כיום מקיימים השניים מגעים עם מינהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA), אך לדבריהם – "נותרה עדיין עבודה רבה עד שהטכנולוגיה תהפוך למערכת שבה יוכלו אנשים להשתמש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים