עוד שלב בדרך לתחרות בשוק תשתיות האינטרנט

משרד התקשורת פרסם היום (ד') את השימוע ובו קבע מחירים בהם יוכלו חברות לרכוש תשתית אינטרנט מבזק ● שימוע מקביל לפתיחת רשת הוט לתחרות יפורסם בתקופה הקרובה

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. צילום: מתוך ויקיפדיה

משרד התקשורת פרסם היום (ד') את השימוע הרשמי בנושא השוק הסיטונאי לתקשורת הקווית לבזק. המחירים שקבע המשרד עומדים על 50 שקלים עבור קו במהירות 20 מגה-ביט לשנייה, במדרגות עולות לפי קצב הגלישה, עד 70 שקלים לקו במהירות 100 מגה-ביט לשנייה, וזאת בכפוף לשימוע. ייתכן שהמחירים ישתנו לאחר שהחברות יביעו הסתייגויות או התנגדויות. שימוע מקביל לפתיחת רשת הוט (HOT) לתחרות יפורסם בתקופה הקרובה.

הסדרת נושא השוק הסיטונאי אמורה לאפשר לספקיות תקשורת שונות, שאינן בעלות תשתית, לרכוש תשתית מבזק במחיר ידוע ותחת פיקוח ולהציע שירותים משלהן על הקו. המחיר בו ירכשו את התשתית יהיה "סיטונאי", הווה אומר נמוך משמעותית מהמחיר שהצרכן משלם לבזק באופן ישיר. משרד התקשורת יוצא מתוך הנחה, שהתחרות תתמקד במרווח שייווצר כתוצאה מהפער בין המחיר הסיטונאי עבור תשתית האינטרנט שישלמו החברות השונות לבזק, ובין מחירי השוק שמציעה בזק לציבור הרחב.

שר התקשורת, גלעד ארדן, ציין עם פרסום ההודעה על השימוע כי היציאה לשימוע היא תחילתה של התחרות על האינטרנט המהיר. לדבריו, "תחרות זו תעסוק במחירים, בתוכן ובשירות, שכן מתן אפשרות למתחרים של בזק והוט להוביל גם את התשתית לצרכן תבטיח לצרכן כתובת אחת למענה בנושא אינטרנט ותשתית ותמנע את הבלבול הקיים כיום".

משרד התקשורת ציין בהודעתו כי "כל אחת מקבוצות התקשורת תוכל להציע חבילת שירותים ביתית, הכוללת, נוסף על תשתית אינטרנט, גם שירותי טלפוניה ותכנים טלוויזיוניים באיכות שידור גבוהה. צעד זה צפוי לעודד תחרות בכל שירותי התקשורת: בטלוויזיה, באינטרנט ובטלפוניה הקווית".

במענה לטענות שנשמעו בתקשורת על כך שהשוק הסיטונאי מהווה פגיעה במיזם הסיבים האופטיים של IBC, נכתב בהודעה כי "המחירים שמפרסם המשרד מעודדים גם את המשך ההשקעה בתשתיות מצד בזק, ומספקים תמריץ למיזם הסיבים האופטיים של IBC לפרוס בהקדם את התשתית השלישית, סיב לכל בית. תשתית אינטרנט מבוססת סיבים אופטיים צפויה לספק חוויית גלישה טובה בהרבה מזו אשר מספקות החברות הקיימות בזק והוט – דבר שיקל על IBC ביכולת החדירה לשוק. המוצר של IBC הוא במהירות של 100 מגה-ביט ובעלות סיטונאית של 84 שקלים (לפני מע"מ), וכולל קצבי גלישה גבוהים ומהירות סימטרית בהעלאה והורדה, בשונה מהמצב הקיים כיום", הדגיש המשרד. "מוצר זה יוכל להתחרות גם בתנאי השוק החדשים שייווצרו. יש להדגיש ש-IBC תוכל גם להציע קצבים גבוהים יותר מ-100 מגה (עד 1,000 מגה) בפער עלות נמוך יחסית".

על פי הודעת המשרד, מבחינה כלכלית שערך באשר להשפעה הצפויה של המהלך על איתנותה הפיננסית של בזק עולה שהיא "תמשיך להיות רווחית, ברמה שתאפשר לה להמשיך ולהשקיע בתשתיות ולהחזיר תשואה נאותה לבעליה. יש לציין כי מצבה הכלכלי של בזק נבחן מבלי לקחת בחשבון את יכולתה להתייעל כתוצאה מביטול ההפרדה המבנית הצפויה בבזק ומהחיסכון בהוצאותיה, הצפוי כתוצאה מהירידה בהיקף המכירות של שירותים קמעונאיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים