ארה"ב: אדם ניסה להבריח לסין שבבים להפעלת לוויינים וטילים בליסטיים – ונשלח לכלא

סוכנים אמריקניים מצאו בתא המטען של מכוניתו של פיליפ צ'הוי הה 200 שבבים עמידים בפני קרינה כשהם מוסתרים באריזת מזון לתינוקות, כאשר 112 שבבים נוספים טרם נמצאו ● הוא נידון לשלוש שנות מאסר

שנה וחצי מאסר - בגזר דין נוסף בפרשת מרשם האוכלוסין. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

פיליפ צ'הוי הה, אזרח סיני שהורשע בארצות הברית בניסיון להבריח מקליפורניה לסין שבבים עמידים בפני קרינה, נדון אתמול (ד') לשלוש שנות מאסר בכלא האמריקני.

צ'הוי הה נעצר ב-2011 בנמל בלוס אנג'לס כאשר ניסה לעלות לספינת משא סינית. בתא המטען של מכוניתו מצאו סוכנים אמריקניים 200 שבבים עמידים בפני קרינה כשהם מוסתרים באריזה של מזון לתינוקות. בספטמבר הודה צ'הוי הה בהברחה ובניסיון לעבור על החוק לפיקוח על ייצוא של כלי נשק.

השבבים מהסוג שהוא ניסה להבריח עמידים בפני קרני השמש וקרינה רדיואקטיבית. הם מיועדים להפעלה של לוויינים וטילים בליסטיים, ובארצות הברית מעריכים כי הסינים מנסים בתקופה האחרונה להניח עליהם יד. ההערכה היא כי צ'הוי הה רכש את השבבים עבור סוכנות החלל הסינית.

לאחר שצ'הוי הה שילם בהמחאה את מחירם המלא של 312 שבבים – 549,654 דולר – סיפקו אותם סוכנים סמויים לחברה הקטנה שלו באוקלנד. 112 שבבים נוספים, מלבד ה-200 שהתגלו במכוניתו, עדיין לא אותרו, וברשויות האמריקניות מעריכים כי הם הגיעו בסופו של דבר לסין.

בבית המשפט אמר צ'הוי הה כי "אני אוהב בכל ליבי את המדינה שאימצה אותי אל חיקה והדבר האחרון שהייתי רוצה הוא לפגוע בה. אני לא יכול להביע את צערי במילים". לטענתו, הוא סבר שהשבבים נועדו לשימוש מסחרי ולא ממשלתי, ולדבריו הוא ביצע את המעשה ממניעים כספיים ולא פוליטיים.

עונש המאסר שגזר השופט הבכיר וויילי וויי. דניאל קצר בשנה מזה שביקשה התביעה וארוך בשנה מזה שביקשה ההגנה לגזור על הנאשם. השופט קבע כי מלבד הניסיון להבריח את השבבים ניהל צ'הוי הה חיים נורמטיביים ובתקופת המעצר היה "עציר למופת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Dee

    מדהים! מה שהוא עשה עולה פי-כמה על מה שעשה פולארד!

אירועים קרובים