בית המשפט נתן למדינה ארכה; תחליט האם היא מוכנה לפתוח מחדש סעיפים במכרז בתי התוכנה

אם תקבל המדינה את הצעת השופטת, יתאפשר למתמודדים במכרז להגיש את הצעותיהם מחדש ● הארכה - עד יום א' הקרוב ● המעטפות, בינתיים, תשארנה חתומות

משרד האוצר יערוך בדיקה חוזרת בסעיפים שונים של מכרז בתי התוכנה הממשלתי. זאת, על מנת להחליט האם המדינה רוצה לערוך בהם שינויים, ובכך לאפשר לספקים המתמודדים במכרז להגיש הצעות חדשות; כך החליט הערב (ד') בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים.

השופטת מוסיה ארד דנה בעתירת איגוד בתי התוכנה וחברת מטריקס נגד מכרז בתי התוכנה. הדיון נמשך שמונה שעות ברציפות, כאשר כל צד שטח את טענותיו בפני השופטת בכל ההיבטים של המכרז. השופטת ארד, שגילתה בקיאות בפרטי המכרז, הציעה לנציגי המדינה לבדוק שורה של סעיפים במכרז, שלדבריה נראים לה מעט בעייתיים. השופטת קבעה, כי על המדינה להחליט האם היא מוכנה לפתוח את המכרז מחדש ולאפשר לספקים להגיש מחדש את הערותיהם והצעותיהם. עוד קבעה השופטת ארד, כי על המדינה לבדוק את טענותיה של מטריקס, בדבר חובת ההשתתפות במכרז עם חברות אחיות בקבוצת פורמולה.

בשלב מסוים הדיון בעתירות הופסק, על מנת לאפשר לפרקליטי המדינה לדון בבקשת השופטת, אולם לאחר זמן קצר הם חזרו וביקשו ארכה עד יום א' הקרוב. השופטת ארד אמרה, כי אם המדינה לא תחזור עם תשובות משביעות רצון, היא תיתן במועד זה את החלטתה. בינתיים, הורתה השופטת למדינה, שלא לפתוח את מעטפות המכרז.

בדיון השמיעו נציגי הצדדים ביקורת מרומזת על כך שביום פתיחת הדיון, פורסמה באחד העיתונים כתבה נרחבת על המכרז, ועל  טענות המדינה נגד בתי התוכנה. השופטת רמזה, כי גם בעיניה הפרסום לא היה במקומו וחבל שנעשה.

אם  אכן המדינה תיעתר להצעת השופטת, עשוי מכרז בתי התוכנה להיפתח פעם נוספת והספקים יוכלו להגיש שוב את הצעותיהם בו. בקרב גורמים בענף קיימת שביעות רצון מהלך הרוח שהיה במהלך הדיון, לפיו השופטת תיתן את החלטתה בהקדם, והדיונים לא יתארכו ויידחו למשך חודשים רבים.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. gal

    למה שלא נתחיל מהיום??? מי מוכן לקחת יוזמה?

  2. rech

    לא רחוק היום שהעובדים יתאגדו ויארגו "וועד עובדים" חזק נגד שילטון הטרור.

  3. אבי

    מהם הסעיפים הבעייתיים? שרק לא יהיו התקורה שהחברות לוקחות כיון שזה עושק העובד פשוטו כמשמעו

אירועים קרובים