הממונה על הפרטיות בהולנד: גוגל מרגלת אחרי אנשים

"החברה טווה רשת סמויה של נתונים אישיים, ללא הסכמת המשתמשים ומבלי להודיע להם אילו נתונים היא אוספת. החוק אוסר זאת", אמר ג'ייקוב כהנשטם, יו"ר הרשות ההולנדית לניהול נתונים ● גוגל בתגובה: "אנחנו נותנים מידע מספק"

הרשות להגנת נתונים (DPA), המופקדת על שמירת הפרטיות בהולנד, קבעה בסוף השבוע כי שילוב הנתונים משירותים מקוונים שונים שעושה גוגל (Google) הוא בגדר הפרה של החוק ההולנדי להגנה על נתונים. ההחלטה התקבלה בתום חקירה בת שבעה חודשים.

לדברי ג'ייקוב כהנשטם, יו"ר DPA, "גוגל טווה רשת סמויה של נתונים אישיים, ללא הסכמת המשתמשים. החוק אוסר זאת". עוד נטען בהודעה מטעם הרשות כי "גוגל לא מודיעה כנדרש למשתמשים אילו נתונים אישיים היא אוספת ומשלבת, ולאילו מטרות".

הממצאים מעלים שמשתמשי האינטרנט בהולנד "כמעט שאינם יכולים" שלא ליצור אינטראקציה כלשהי עם שירותיה של גוגל – "בעצמם או באופן פסיבי, דרך אתרים מצד שלישי".

בעקבות הממצאים זימנו אנשי הרשות את נציגי החברה כדי שימסרו את תגובתם ולאחר מכן יוחלט אם יינקטו נגדה צעדים, למשל קנסות.

מגוגל נמסר כי החברה מספקת למשתמשים בשירותיה מידע מספק ביחס לאופן הספציפי שבו מטופלים הנתונים שלהם. "מדיניות הפרטיות שלנו מכבדת את החוק האירופי ומאפשרת לספק שירותים פשוטים ויעילים יותר", על פי התגובה. "שיתפנו בהליך הנוכחי פעולה באופן מלא עם הרשויות בהולנד ונוסיף לעשות זאת גם בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים