דורון יצחקי, שירותי בריאות כללית: "מיכון תהליכים חוצי ארגון הוא הדרך להכניס לו כסף"

"יש כמה רמות לייעול תהליכים בארגון: ניתן להגיע לחיסכון בהוצאות הרכש על ידי ניהול משא ומתן עם ספקים, לעשות וירטואליזציה של שרתים ולהטמיע תפיסות חדשניות, שמשנות את המשחק", אמר יצחקי, מנהל משאבי תשתיות ושירות באגף מיחשוב ומערכות מידע של החברה

"ה-IT מסוגל לא רק לחסוך ולהתייעל – אלא גם להביא כסף לארגון. מיכון תהליכים חוצי ארגון הוא הדרך לעשות זאת באופן מושכל", כך אמר דורון יצחקי, מנהל משאבי תשתיות ושירות באגף מיחשוב ומערכות מידע של שירותי בריאות כללית.

יצחקי דיבר בכנס בנושא מוצרים משלימים ל-SharePoint. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במלון שרתון בתל אביב, ונשא את הכותרת "קחו את ה-SharePoint שלכם שלב אחד קדימה".

לדבריו, שירותי בריאות כללית מונה 35 אלף עובדים, מתוכם 10,000 רופאים, 11 אלף אחיות, 8,000 עובדי מינהל ומשק ו-1,600 טכנאי מעבדות רנטגן. הוא ציין כי יש לקופה 14 בתי חולים, 54 מכוני דימות, 1,300 מרפאות קהילה, 55 מכוני פיזיותרפיה, 67 מעבדות ו-420 בתי מרקחת.

על פי יצחקי, מספר הביקורים אצל רופאי המשפחה של הכללית עומד מדי שנה על 22 מיליון. כמו כן, יש 6.5 מיליון ביקורים אצל רופא מומחה, 660 אלף אשפוזים בבתי חולים, חמישה מיליון ביקורים של לקוחות חיצוניים, 15 מיליון פניות לקול סנטר ו-25 מיליון דגימות מעבדה, שמייצרות 100 מיליון תוצאות. עוד הוא אמר כי יש לחברה 35 אלף תחנות קצה, 3,000 קווי תקשורת ונתבים, 4,000 שרתים ויותר מ-200 מערכות IT.

"ארגוני IT מחפשים הפחתת עלויות רישוי ורכש, צמצום עלויות תפעול וייעול תהליכי עבודה", אמר יצחקי. "בנוסף, הם רוצים חוויית לקוח משופרת, כי זו מהווה את המנוע החזק לשינויים ולהטמעת חדשנות בארגון".

הוא הוסיף כי יש כמה רמות לחיסכון ולייעול תהליכים בארגון. "ברמה הבסיסית, ניתן להגיע לחיסכון בהוצאות הרכש על ידי ניהול משא ומתן עם ספקים. רמה מעל, ניתן לערוך, לדוגמה, וירטואליזציה של שרתים. לאחר מכן אפשר לייעל תהליכים על ידי שימוש בכלי נינטקס (Nintex) לצד SharePoint. הרמה הגבוהה ביותר היא הטמעת תפיסות חדשניות שמשנות את המשחק. כך, לקוחות הכללית יכולים לקבל מרשמים באופן דיגיטלי או 'להיפגש' עם הרופא באינטרנט".

"השתמשנו בכלי נינטקס כבסיס להתייעלות פנים ארגונית", הוסיף יצחקי. "יצרנו מצב של בניית תהליך עבודה בתוך כמה ימים. כולם נגישים לתהליכים וכולם יכולים לפעול עם הכלי כי הוא בתוך ה-SharePoint. ניתן ליצור בעזרתו מאגר מידע ממוחשב. מדובר בכלי שמתאים לארגונים שאין להם ניסיון בזרימת תהליכי עבודה. הוא מאפשר לאתר גורמים מעכבים". הוא ציין כי "עד היום מיכנו יותר מ-20 תהליכים. הגענו למצב בו אנחנו 'מציירים' את הלוגיקה העסקית ומקבלים תהליכי עבודה ממוכנים".

יצחקי הביא דוגמאות לכמה תהליכים שהמיכון שלהם הניב חיסכון כספי: "קיצור תהליך חיבור מרחוק של מחשבים ניידים; חיבור טלפונים חכמים; קבלת הצעות ייעול ושיפור וטיפול בהן; קליטת עובדים חדשים; ואישור השתלמויות".

הוא הוסיף כי "ברמה גבוהה יותר של התייעלות, ניהול התשתיות, פתרנו את הקונפליקט המובנה הקיים בין התפעול והפיתוח. לכל אחד משלושת צירי העבודה בניהול ה-IT – ניהול פרויקטים ומשימות, שינויים וטיפול בתקלות – בנינו תהליכי עבודה מבוססי SharePoint ונינטקס".

שימוש נוסף בכלי, אמר יצחקי, נעשה במעבדות החברה ברמת החייל. "הצלחנו להביא לצמצום כמות הטעויות והשגיאות במעבדה מ-0.8% ל-0.4%. בכך מנענו ביצוע של 160 אלף בדיקות שגויות – נתון השווה ל-16 מיליון שקלים בשנה". לדבריו, "הרמה הגבוהה ביותר היא זו שמכניסה חדשנות לתהליך. בקשת וקבלת מרשמים באופן דיגיטלי חוסכת טרחה למטופלים וזמן לרופאים, חוסכת נייר, משפרת את השירות ומונעת זיופי מרשמים".

יצחקי סיים באמרו כי "ה-IT מניב מקורות הכנסה: ניתן להגיע לחיסכון תפעולי בו באמצעות מדידה מדויקת של הוצאות תפעוליות ואפשר להגיע להתייעלות תהליכים בארגון על ידי הטמעת כלי נינטקס, שלא רק שהוא חוסך זמן ונייר, אלא גם נותן ערך ללקוח. ה-IT מסייע לשיפור השירות ללקוחות. SharePoint עם נינטקס מסייעים להפגת המתח בין הפיתוח והתפעול ב-IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים