רמי לוי מצטרף למיזם הסיבים האופטיים

הלו 015 שבבעלותו חתמה על הסכם עם IBC לפיו תוכל להציע שירותים על גבי תשתית זו ● החברה צפויה לקבל את הרישיון בתחילת 2014

רמי לוי. צילום: קובי קנטור ז"ל

מיזם הסיבים האופטיים ממשיך לצבור תאוצה: אחרי טריפל סי (Triple C) ו-FAST הודיעה היום (ה') IBC כי חתמה על הסכם עם הלו 015 מקבוצת רמי לוי תקשורת, שבמסגרתו תוכל זו להציע ללקוחותיה שירותים מתקדמים על גבי תשתית הסיבים ובאמצעות הפורטל הנייטרלי שתפעיל IBC. זאת, נוסף על שירותי הסלולר שמציעה קבוצת רמי לוי.

ההסכם נכרת בהתאם למודל העסקי של Open Services Exchange, המבוסס על תשתית סיבים נייטרלית, שמאפשרת לספקי השירות להציע שירותים ופיתוחים מתקדמים שעונים על המגמות העולמיות של מיחשוב ענן, אפליקציות והתלכדות טכנולוגית. ניתן להציע במסגרת זו שירותי רפואה מתקדמת מרחוק, IPTV, סלולר דור 4, Online gaming, מיחשוב ענן מתקדם, אחסון נתונים ברשת, למידה מרחוק, עבודה מהבית ועוד. שירותים אלה ואחרים אינם אפשריים על גבי רשתות התקשורת הקיימות, שלא תומכות בתקשורת סימטרית.

הלו 015 צפויה לקבל את הרישיון בתחילת 2014 ותוכל לספק סל שירותים שכולל מרכזיות וירטואליות, אינטרנט סימטרי, טלפוניה וסלולר.

IBC קיבלה את הרישיון להפעלת מיזם הסיבים האופטיים לפני כשלושה חודשים. בעלי האחזקות בחברה הם חברת החשמל (40%) וקבוצת משקיעים (60%). הבולטת בקבוצת המשקיעים היא ויה אירופה (ViaEuropa), שמחזיקה ב-30% ממנה. בין המשקיעים הנוספים בקבוצה נמצאות קבוצת רפק והחברות באטם, נכסי זיסאפל וטמרס אחזקות בבעלות פויו זבלדוביץ', עם 12.5% כל אחת. ויה אירופה מתמחה בהקמת רשתות של סיבים אופטיים ומביאה עימה ניסיון רב בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים