קובי ביטר, מיה מחשבים: "המנמ"ר ישפיע על הצלחת הארגון רק באמצעות פתרונות אנליטיקס"

"ה-BI הסטנדרטי מת ובלי האנליטיקס אין לו ערך", אמר ביטר, מנכ"ל החברה ● ביטר ושרון הר-עוז, מנהלת תחום פתרונות אנליטיים במיה מחשבים, הציגו בכנס BAI-Big Data את עצמם כבעלי עסק קטן והראו כיצד מערכות ה-IT מביאות לשיפורים עסקיים

"הכסף על הרצפה, ה-BI הסטנדרטי מת. האחריות של המנמ"ר להשפיע על הצלחת הארגון תהיה רק באמצעות פתרונות של ניתוח צופה פני עתיד (Analytics)", כך אמר קובי ביטר, מנכ"ל מיה מחשבים, נציגת סאס (SAS) בישראל. לדבריו, "אנשי מערכות המידע יכולים כיום לתרום להצלחת העסק יותר מבעבר. לא נעים לומר זאת, אולם ה-BI המסורתי מת, גם אם הוא פועל במהירות. בלי ה-Analytics, אין ל-BI ערך".

ביטר דיבר בכנס BAI-Big Data, שנערך באחרונה, בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. השתתפו בו 500 מקצועני BI ו-Big Data. הנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ופלורה לוין, מנכ"לית משותפת של B-Pro.

כדוגמה, הציגו את עצמם ביטר ושרון הר-עוז, מנהלת תחום פתרונות אנליטיים במיה מחשבים, כבעלי עסק קטן, "משה ובניו", והראו כיצד מערכות ה-IT מביאות לשיפורים עסקיים. השניים הדגימו איך המערכות שיקפו באופן מקוון את התהליכים התפעוליים בארגון, מלאי המוצרים, ההכנסות וההוצאות.

"בסופו של דבר, המערכות נחנקו", אמר ביטר. הוא ציין כי "הצלחנו להגיע למצב בו אנחנו יודעים מה קרה בעבר, אולם אנחנו רוצים לקבל החלטות ולהבין אותן בטרם הבעיות נוצרות, בלי סטטיסטיקאים ובלי אנליסטים".

שרון הר-עוז, מנהלת תחום פתרונות אנליטיים במיה מחשבים. צילום: קובי קנטורהר-עוז הוסיפה כי "אני לא יודעת מה עליי לשאול את הלקוחות. מאחר שכך, אני גוררת את כל הנתונים לסביבת העבודה שלי ואומרת למערכת של סאס: 'תמצאי לי מה עליי לחפש, בצעי את החיפוש ומצאי את הקשרים בין משתנים, למשל מכירות וספקים. הציגי לי מה קשור למה'. כלומר, אני מבקשת למצוא באמצעותה התאמות מבוססות קשרים סטטיסטיים, למשל מה הקשר בין מספר הימים בהם המוצר נמצא על המדף לאמינותו ולהיקף המכירה שלו".

לדברי ביטר, מערכות ה-Analytics שיכולות לערוך חיזויים מביאות לשיפור באופן בו עובד הארגון. "אני רואה בזמן אמת נתונים אותם לא קיבלתי בעבר, למשל רווחיות בחלוקה לקטגוריות. אני יכול לקחת משתנה אחד, נניח הוצאות, ולערוך חיזוי על פני זמן", הוסיף.

הוא ציין את שיתוף הפעולה שהוכרז עליו לפני ימים אחדים בין סאפ (SAP) לסאס, במסגרתו ייצרו שתי החברות טכנולוגיה משותפת ומפת דרכים המיועדות למנף את פלטפורמת SAP HANA ואת יכולות ה-Analytics של סאס. "בשילוב יכולות העיבוד בזיכרון של הפלטפורמה עם היישומים האנליטיים של סאס, האלגורתמים של סאס יוכלו לרוץ על גבי הפלטפורמה ויאפשרו למקבלי החלטות למנף את הערך של חיזוי בזמן אמת בסביבת ה-IT של שתי החברות", אמר. "הדבר יביא לחיסכון בהנעת הנתונים ושכפולם, ולהתאמות ביניהם. השילוב יאפשר גם פעילות מיחשוב מקבילה בעומסי עבודה גדולים, תוך עיבוד בזיכרון, וייצר פתרונות Big Data שלא ניתן היה לספק אותם בעבר. הסביבה המאוחדת עבור יישומים עסקיים ואנליטיקה מתקדמת צפויה גם לפשט באופן משמעותי את עבודת ה-IT, להפחית עלויות ולספק ביצועי זמן אמת".

"המערכות כיום יכולות לבצע פעולות ולספק נתונים שלא ניתן היה לעשות בעבר: זיהוי דפוסים ומציאת אנומליות, חיזוי, שיבוץ ומיטוב", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים