טריפל סי – החברה הראשונה שנכנסת למיזם הסיבים האופטיים

החברה חתמה על הסכם עם IBC, שבמסגרתו היא תוכל לספק ללקוחותיה קישור באמצעות התשתית החדשה, וכן להציע את שירותיה בפורטל של המיזם ● רמי נחום, מנכ"ל טריפל סי, אמר לאנשים ומחשבים: "מדובר בפריצת דרך שתוזיל את העלויות ללקוח"

טריפל סי, המספקת שירותי מיחשוב ענן, חתמה היום (ב') על הסכם עם IBC – מיזם הסיבים האופטיים, במסגרתו היא תוכל לספק ללקוחותיה קישור באמצעות התשתית החדשה, וכן להציע את שירותיה בפורטל הנייטרלי של המיזם. מדובר בחברה הראשונה שחתמה על הסכם שכזה.

רמי נחום, מנכ"ל טריפל סי, אמר לאנשים ומחשבים כי "הכניסה שלנו למיזם הסיבים האופטיים היא פריצת דרך לשירותי הענן ולצריכה של שירותי IT מרוחקים". לדבריו, "חברות וארגונים רוצים לעבוד היום מכל מקום אבל זה בלתי אפשרי, משום שהשירותים האלה מבוססים על תשתיות תמסורת יקרות מאוד וכספקי ענן אנחנו מוגבלים בתחום, בגלל מחירי התקשורת. הטכנולוגיה במיזם הסיבים האופטיים מהווה בשורה מהותית, שרוב האנשים עדיין לא מבינים אותה. לכן אנחנו שם בכל הכוח".

"יש משמעות רבה לטכנולוגיה שמוצעת במיזם הסיבים האופטיים גם בהיבט של הצרכן הביתי, בשל הסימטריות של הקו", ציין נחום. "רמת השירות באמצעות המיזם תהיה גבוהה ולכן, כל הספקיות יוכלו לקלוט IPTV באיכות גבוהה, מה שבתשתיות הקיימות לא מתאפשר. הצרכן יוכל באמצעות התשתית החדשה לבחור שירות טלוויזיה שעלותו מחצית ואף פחות מהמחירים כיום, וברמת שירות לא פחות טובה. אין ספק, יש כאן בשורה לכולם".

עוד אמר נחום כי "התשתית החדשה תגביר את התחרותיות בשוק. הסיבים האופטיים יאפשרו לטריפל סי להתחרות בענקיות מיחשוב ענן בינלאומיות ולהציע ללקוחותיה מגוון רחב יותר של שירותים בעלויות אטרקטיביות יותר".

לפני כחודש ערכה IBC כנס לקוחות ראשון שבו הציגה לספקיות תקשורת את מחיריה ואת מודל העבודה שלה. לפי המודל הזה, הלקוח יוכל לבחור את ספק השירותים שלו לבד, באתר ייעודי, מבלי הצורך לבטל או לקנות שירות דרך חברה מסוימת. המודל הזה בעייתי מבחינת חברות תקשורת ותיקות, משום שהלקוח יכול לעזוב אותן ולעבור לחברה מתחרה בקלות, ולכל שירות שהוא מעוניין – למשל, רק אינטרנט או רק טלוויזיה. גם המחיר שמציעה IBC בעייתי מבחינת החברות הוותיקות, משום שהיא מוכרת את התשתית שלה בלי הנחה לגודל. מכאן שגם אם החברות הוותיקות יעבירו את לקוחותיהן לתשתית של IBC, הן לא יקבלו מחיר מועדף והתחרות שלהן מול החברות הקטנות והזולות יותר תהיה קשה יותר. ואמנם, פרטנר וסלקום כבר הביעו מורת רוח מההסכם המוצע, בטענה שהוא "חד צדדי". עם זאת, בסלקום הדגישו שטרם גיבשו את העמדה הסופית שלהם.

עבודות הפריסה של המיזם החדש החלו באחרונה, לאחר שמשרד התקשורת העניק ל-IBC את הרישיון בסוף חודש אוגוסט, מתוך כוונה ליצור תחרות בדואופול התשתיות של בזק והוט (HOT).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים