הדיון בבית המשפט בעניין מכרז החשב הכללי לבתי התוכנה ייפתח מחר

השופטת מוסיה ארד, נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, תחל מחר (ד') לדון בשאלה האם יש לערוך בו שינויים, כפי שדורש איגוד בתי התוכנה, או להתיר את המכרז על כנו ● לפי האיגוד, המכרז פוגע בחברות ה-IT והופך אותן לחברות כוח אדם ● מנגד, טוענת המדינה, כי אלה תיאמו ביניהן עמדות לקראת המכרז - דבר המנוגד לחוק

בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, יחל מחר (ד') לדון בעתירה של איגוד בתי התוכנה נגד המדינה בפרשת מכרז החשב הכללי. איגוד בתי התוכנה מבקש לעכב את המכרז ולערוך בו שינויים, מאחר שלטענתו, מכרז זה הופך, למעשה, את חברות התוכנה לחברות כוח אדם, ובכך עלול לפגוע בהן.

טענתו המרכזית של האיגוד היא נגד תעריפי התקורה לעובדים בשיטת קוסט פלוס, ונגד השיטה שבה בוצע המכרז. בסוף השבוע שעבר הגישה המדינה את תשובותיה לטענות איגוד בתי התוכנה, ובהן היא שוללת מכל וכל את טענות העותרים ודורשת לפסול אותן על הסף.

התביעה תידון בפני השופטת מוסיה ארד, נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים. היא עתידה להתייחס לטענות שהועלו על ידי פרקליטות המדינה, שלפיהן חלק מחברות ה-IT חשודות בכך שתיאמו ביניהן עמדות לקראת המכרז – דבר שהוא מנוגד לחוק. גורמים המקורבים לאיגוד בתי התוכנה דוחים דברים אלה על הסף וטוענים, כי אין להן אחיזה במציאות. לדבריהם, הפעילות של האיגוד לוותה בייעוץ משפטי צמוד ובוצעה בהתאם לחוק.

השופטת ארד אף צפויה להחליט האם להוציא צו ביניים שימנע את ביצוע הליכי המכרז באופן זמני או להורות על המשך ההליכים המשפטיים. גורמים משפטיים אמרו לאנשים ומחשבים, כי קיום מכרז במקביל להליך משפטי הוא חסר תקדים עד כה.

המכרז נסגר ביום ה' האחרון, לאחר שמרבית חברות ה-IT ובתי התוכנה הגדולות ניגשו אליו. במשרדי החשב הכללי נערמו לא פחות משמונה ארגזים ובהם המעטפות של המכרז. לקראת הדיון, קיימות בענף דריכות רבה וציפייה לתוצאות ההליך המשפטי.

כמו כן, תדון ארד בעתירה שהוגשה על ידי מטריקס, המבקשת לאפשר לה להתמודד במכרז מבלי החובה לשתף בו חברות אחיות מקבוצת פורמולה, שאליה היא שייכת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים