קובי פז, בזק: "המטרה – ליצור נגישות לטכנולוגיה לכל האזרחים ובכל התחומים"

"הטכנולוגיה תקטין פערים ותקדם את החינוך", אמר פז, סמנכ"ל ומנהל חטיבת לקוחות עסקיים בחברה ● לדבריו, יותר מ-1,000 בתי ספר במקומות שונים בארץ כבר מחוברים לפרויקט הסיבים האופטיים של בזק ומשרד החינוך

"המטרה היא ליצור נגישות לטכנולוגיה לכל האזרחים ובכל התחומים. נגישות שכזו תקטין פערים ותקדם את החינוך", אמר קובי פז, סמנכ"ל ומנהל חטיבת לקוחות עסקיים ב-בזק.

פז דיבר בכנס IT מוניציפלי, שעסק במיחשוב ברשויות המקומיות. האירוע התקיים הבוקר (א') במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות מנמ"רים ואנשי מקצוע נוספים ממגזרי הרשויות המקומיות והממשלה. מנחי הכנס היו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי פז, "תקשורת היא צורך. אין ארגון שיכול להסתדר בלעדיה, בוודאי אם הוא נותן שירותים. אנחנו עוברים לצריכה של שירותים ואין שום סיבה שנהיה הבעלים של הטכנולוגיה. כמו כן, השירותים המנוהלים הולכים וצוברים תאוצה".

בזק, לטענתו, החלה לפני שנה וחצי בביצוע פרויקט נגישות לחינוך, בשיתוף עם משרד החינוך, "מתוך תפיסה שהטכנולוגיה יכולה לסגור פערים בין המרכז לפריפריה. במסגרת הפרויקט, אנחנו מספקים סיבים אופטיים לבתי ספר. כבר כיום, יותר מ-1,000 בתי ספר מחוברים לסיבים אופטיים במסגרת הפרויקט – בירושלים, חיפה, תל אביב, אשדוד, באר שבע, אילת, קריית שמונה ומקומות נוספים".

"היתרון בכך הוא שאין מגבלה של קצבי גלישה, יכולות ותשתיות", אמר פז. "מדובר ברשת IP סגורה ואנחנו בונים אותה ככזו שמשמשת את כל אחת מהעיריות שבבתי ספר בתחומן מתבצע הפרויקט כענן סגור שעליו ניתן להרכיב שירותים נוספים, למשל מצלמות או טלפונים. יצרנו עננים עירוניים בסביבה מאובטחת, שמחוברים לענן הארצי וחיברנו אליהם את מוסדות החינוך".

פרויקט נוסף עליו דיבר פז הוא עיר ללא אלימות. "ידוע שברגע שמחברים את הסביבה הציבורית, במיוחד במקומות בהם יש סיכוי לוונדליזם ופשיעה, אחוז הפשיעה יורד דרמטית", אמר. הוא ציין כי "בזק מספקת בפרויקט זה פתרון כולל אחד: תשתיות אלחוטיות וקוויות, מצלמות רבות, שירותי הוצאת הודעות SMS, הפעלת כריזה והתרעה בפני מי שמבצע את הוונדליזם. הכול בהתאם לצורך הספציפי. השירות מאפשר לראות מה קורה במצלמות שמותקנות באמצעות סמארטפון או מחשב. כמו כן, אנחנו מציעים פתרון משלים למוסדות הציבוריים".

עוד אמר פז כי בזק מבצעת היערכות לשעת חירום, במטרה לחסוך זמן ברגע האמת. לדבריו, "בזק נערכת לא רק למלחמות אלא לכל סוג אירוע שמונע נתינת שירותים באופן רגיל. החברה מפוקחת על ידי רח"ל (ר"ת רשות חירום לאומית) והיא זו שמגדירה איך מבוצעת העבודה בשעת חירום. בזק היא כמעט החברה היחידה שמספקת תשתיות לאומיות במצבים כאלה".

פז ציין כי בזק הטמיעה פתרונות ברשויות מקומיות ברחבי הארץ, בהם פתרונות אינטגרציה בעיריית ראשון לציון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים