דרמה בבלקברי: מכירת החברה בוטלה, המנכ"ל פוטר

המגעים שניהלה בלקברי עם פיירפקס נכשלו עקב בעיית מימון והחברה תגייס במקום זאת מיליארד דולר באמצעות מכירת אגרות חוב ● המנכ"ל תורסטון היינס פוטר גם מהדירקטוריון

לאחר כמעט חודשיים של משא ומתן ובדיקת אפשרויות אסטרטגיות עם רוכשים פוטנציאליים, הודיע הדירקטוריון של בלקברי (Blackberry) כי ביטל את התוכנית של החברה להימכר והחליט לפטר את המנכ"ל, תורסטון היינס.

במקום המכירה, תגייס החברה מיליארד דולר באמצעות אגרות חוב שתירכשנה על ידי קבוצה של משקיעים, בהם גם פיירפקס (Fairfax), בעלת מניות גדולה בבלקברי. חברת הסלולר הקנדית ניהלה מגעים עם פיירפקס לרכישתה ולהפיכתה לפרטית, אולם לפי מקורות שונים, מנכ"ל חברת ההשקעות נתקל בבעיה לגייס את 4.7 מיליארד הדולרים שהיו דרושים לביצוע הרכישה. בלקברי ניהלה מגעים גם עם פייסבוק (Facebook), סאפ (SAP), סיסקו (Cisco), גוגל (Google), לנובו (Lenovo) וקרנות השקעה פרטיות.

יחד עם פיטוריו מתפקיד המנכ"ל הודח היינס מדירקטוריון החברה. מי שישמש מעתה כמנכ"ל זמני וכיו"ר בפועל הוא ג'ון שן, חבר דירקטוריון בלקברי ובעבר מנכ"ל סייבייס (Sybase).

דובר בלקברי מסר כי החברה "בטוחה שערכה בחינה מדוקדקת ובדקה את כל האלטרנטיבות. הדירקטוריון מאמין שהעסקה שהוצגה היא ההצעה הטובה ביותר והמתאימה ביותר למחזיקי המניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים