חיליק פז, VMware: "בניגוד למתחרים, אנו מפתחים רק מוצרים בתחום ההתמחות שלנו"

"אנו מייצרים את תוכנת התשתיות שתשרת ארגונים בכל העולם – וזה מושך את העובדים הטובים ביותר, 'העפרונות הכי חדים בקלמר'", אומר מנהל מרכז הפיתוח של ענקית הווירטואליזציה בישראל, אותו הוא מוביל זה ארבע שנים ● לדבריו, "בקרוב נגייס עוד עובדים. השם הטוב שלהם מסייע לנו לקבל עוד מוצרים לפיתוח"

23/10/2013 16:52
חיליק פז, מנהל מרכז הפיתוח של VMware בישראל. צילום: פלי הנמר

VMWare, ענקית הווירטואליזציה העולמית שמציינת השנה 15 שנים להיווסדה, רכשה בישראל בחמש השנים האחרונות שלושה סטארט-אפים – B-Hive ,Digital Fuel ו-Wanova, שמהווים היום את הבסיס למרכז פיתוח התוכנה שלה בארץ. מעבדות התוכנה מעסיקות יחד עם nLayers, חברה רביעית שנרכשה מהחברה אם שלה, EMC, צוות של 180 מפתחים ובהם 20 סטודנטים (interns). סניף המכירות הישראלי של VMware, השוכן באותם משרדים בהרצליה, כולל 20 עובדים ויחדיו החברה מעסיקה 200 מקצוענים מקומיים. את מעבדות הפיתוח מנהל זה ארבע שנים חיליק פז, כאשר רענן ביבר עומד בראש משרד השיווק.

VMware נרכשה על ידי ענקית האחסון EMC בשנת 2004 תמורת 625 מיליון דולר, באחת הרכישות המוצלחות בעולם בתעשיית ה-IT. החברה המונהגת כבר 12 שנים בידי ג'ו טוצ'י ידועה בתיאבון הרכישות הגדול שלה – היא קנתה עשרות רבות של חברות בתחומי האחסון, ניהול מידע ואבטחה, בהן לא פחות משבע חברות תוכנה בישראל, שרכישתן מוערכת בכמיליארד דולר.

בדומה ל-EMC, ששומרת את VMware כחברה עצמאית כדי שתוכל למכור לכל מתחריה העזים, כך גם VMware משאירה את צוותי הפיתוח המקוריים של החברות שנרכשו כעצמאיים, כדי שימשיכו ויפתחו את הפתרונות שלהם גם במסגרת מרכז הפיתוח שלה. זה תקף גם למוצרים החדשים שמרכז הפיתוח מקבל לפיתוח, כך מתאפשרת מידת עצמאות הרצויה לשימור רוח הצוות, היצירתיות והדבקות במטרה.

במהלך הכנס VMworld 2013 Europe, שנחתם לפני ימים אחדים בברצלונה, נפגשנו לשיחה עם פז, מנהל מרכז הפיתוח של VMware בישראל, אליו הגיע לאחר 14 שנה במרקורי שנרכשה על ידי HP. בתקופתו של פז עלה מספר העובדים מ-50 ל-180 – כמעט פי ארבעה.

מה סוד ההצלחה של VMware בארץ ובעולם, שמתחריה המועטים (מיקרוסופט, סיטריקס ורד-האט) מזדנבים הרחק מאחור?
"הסוד הוא פשוט ביותר: המוצרים שלנו מצליחים מעל כולם כי זה מה שאנו עושים ולא שום דבר אחר. אנו מפתחים מוצרים רק במה שאנו מתמחים – וירטואליזציה, במרכז הנתונים מוגדר התוכנה, ובכלי הניהול לניהול (ITaaS), המודל החדש בעידן מיחשוב ענן. אנו לא עושים שום דבר אחר. אין לנו קווי מוצר בתחומים אחרים מרוחקים, בדומה למתחרים שלנו.

במרכז הפיתוח בישראל אנו אחראים לחלק ניכר ממוצרי החברה בתחומי כלי הניהול, מיחשוב משתמשי קצה ואוטומציית תהליכים. התחומים האלה קרויים אצלנו SDDC ,Hybrid cloud ,VDI ו-User mobility. טובי המוחות שלנו עסוקים רק בפתרון הטוב ביותר בתחום שהם מכירים בצורה המיטיבית".

חיליק פז במרכז העיתונות, לקראת הראיון. צילום: פלי הנמר

מה פרופיל העובדים שאתם מחפשים?
"הגדרה פשוטה וממצה היא העובדים הטובים והמוכשרים ביותר. מה שמכונה היום 'העפרונות הכי חדים בקלמר', המכירים את סביבות הפיתוח שלנו ורוצים עבודה מעניינת, מאתגרת ומקדמת".

אתם מעסיקים גם סטודנטים כסטאז'רים (interns). מה הניסיון שלכם איתם?
"אצלנו, כפי שנהוג בעולם, הם נקראים NCG (ר"ת New College Grads). הם עובדים מעולים, אנו בוחרים את הטובים ביותר. המוטיבציה שלהם גבוהה, ובסקר שערכנו רובם המוחלט מרוצה מעבודתו אצלנו ורוצה להמשיך איתנו. כך אנו מתפרסמים בין עובדים פוטנציאליים נוספים רבים".

מה מושך מפתחים צעירים טובים לעבוד ב-VMware ישראל, כשהם מחוזרים על ידי מיטב השמות הגלובליים שגם להם יש מעבדות תוכנה, דוגמת גוגל, אי-ביי, סאפ, אורקל, מיקרוסופט, יבמ, פייסבוק ועוד רבים וטובים?
"אנו מצליחים לקבל את הפרויקטים הכי מעניינים בחברה. המוצרים המפותחים כאן נמצאים בתחום החם ביותר בעולם המיחשוב הארגוני, שנמצא על ספו של מודל המיחשוב החדיש ביותר: מובייל-ענן. צעירים מוכשרים מבינים שכאן מיוצרת תוכנת התשתיות שתשרת את הארגונים בכל העולם, מה שמבטיח במידה רבה את עתידם וההתקדמות שלהם".

אתם לעתים קרובות מפרסמים שתקלטו עוד עובדים. האם זה נכון גם היום?
"כן, נגייס עובדים נוספים למרכז הפיתוח שלנו בהרצליה. בגלל הצטיינות תוצרי הפיתוח שלנו אנו ממשיכים לקבל עבודות פיתוח. אנו עובדים יחד עם מרכז הפיתוח הגדול שלנו באירופה, הנמצא בבולגריה, והשם הטוב של המפתחים שלנו מסייע לנו לקבל עוד מוצרים לפיתוח. המשמעות היא קליטת עובדים נוספים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים