ד"ר אסף אברהמי, YIT: "אפליקציה שלא 'תדחוף' הודעות למשתמשים – לא תשרוד"

הצורך ב-"דחיפה" קיים "מאחר שהחזרה של הלקוחות ביוזמתם נמוכה מאוד", אמר ד"ר אברהמי, מנכ"ל החברה, שמהווה את הזרוע הטכנולוגית של ידיעות אחרונות ● הוא ציין שיותר ויותר תקציבי פרסום מופנים מהמדיה המסורתית לחדשה, ומהאינטרנט למובייל

פרופ' אסף אברהמי, מנכ"ל חשבשבת. צילום: קובי קנטור ז"ל

"אפליקציה בלי Push – הודעות ש-'נדחפות' למכשיר הנייד של המשתמש – לא יכולה לשרוד, מאחר שהחזרה של הלקוחות ביוזמתם נמוכה מאוד", כך אמר ד"ר אסף אברהמי, מנכ"ל YIT, הזרוע הטכנולוגיות של ידיעות אחרונות.

ד"ר אברהמי דיבר בכנס Mobility 2013. הכנס, שהתקיים בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, נערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב, בהשתתפות מאות מקצועני IT מהתחום. יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, הנחה את הכנס.

לדברי ד"ר אברהמי, "אנשים רוצים כיום תוכן עדכני, חינמי ומיידי. התעדכנות בחדשות מעיתונים היא היסטוריה, מגמת המעבר של קוראים מהעיתון המודפס לאינטרנט ולמובייל ברורה". הוא ציטט מחקר לפיו 36% צורכים תוכן דרך המחשבים, 25% באמצעות הטאבלטים ו-17% – דרך מכשירי הסלולר. "יש שוני בין המכשירים מבחינת השעות בהן המשתמש צורך את התוכן. לאינטרנט מגיעים בעיקר בשעות העבודה, לטלפון הנייד – בשעות השיא של הבוקר והערב, ולטאבלט – בעיקר בערב. צריך להתאים את הפתרונות למה שהלקוחות רוצים, כולל בהיבט השעות", אמר.

הוא דיבר גם על המגמה בעולם הפרסום להעביר תקציבים מהמדיה המסורתית לדיגיטל ולאינטרנט בשיעורים הולכים וגדלים. "הרשתות החברתיות שואבות עוד ועוד תקציבי פרסום", הוסיף. לדברי ד"ר אברהמי, גם בתוך עולם התקשורת ה-"חדש" יש שינויים: "תקציבי הפרסום זזים מהאינטרנט למובייל. בין 2011 ל-2012 היה גידול פי שניים בתקציבי הפרסום בסלולר – מ-8% ל-16%. לפי התחזית, בשלוש השנים הקרובות הוא יגדל ב-350%". הוא ציין שאחת הסיבות לכך היא שילדים צורכים תוכן יותר ויותר באמצעות פלטפורמות ניידות.

בהמשך פירט ד"ר אברהמי על YIT ואמר כי "אנחנו מאתרים טכנולוגיות חדשות שמעשירות את הפלטפורמות הקיימות. אנחנו חייבים לייצר מנועי צמיחה חדשים. העסקים הרגילים של ידיעות אחרונות קיימים אבל משתנים". בין המוצרים של החברה הוא מנה את שירות קריאת הספרים הדיגיטלי, שמונה 150 אלף לקוחות, ואת העיתון האלקטרוני, שמאפשר לקרוא את ידיעות אחרונות במכשירים ניידים, שלו 100 אלף לקוחות.

כמו כן, ד"ר אברהמי ציין כי "בחודש הקרוב אנחנו משיקים אפליקציית Push גנרית ללקוחות הקצה. היא תאפשר שליחת עדכונים ללקוחות שרוצים, לדבר ישירות עם הלקוחות על גבי אפליקציה ייעודית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים