מבקר המדינה לשעבר מיכה לינדנשטראס נבחר ליו"ר עמותת שקיפות בינלאומית-ישראל

יחליף את היו"ר היוצא עופר נאמן ● "במערכה על טוהר המידות בישראל, לחופש המידע והחלת כללי האתיקה על מוסדות ציבור - ובהם הרשויות המקומיות והמוסדות הפרטיים - יש חשיבות, מן המעלה העליונה, לאמון הכלל", אמר עם בחירתו פה אחד לתפקיד

מבקר המדינה לשעבר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, נבחר פה אחד כנשיא הבא של עמותת שקיפות בינלאומית-ישראל, העוסקת בקידום ויישום נורמות אתיקה ושקיפות כדי לצמצם את תופעת השחיתות בישראל.

המינוי של לינדנשטראוס אושר על ידי האסיפה הכללית של העמותה, הפועלת באוניברסיטת תל אביב. השופט בדימוס נענה לבקשת העמותה להעמיד את עצמו לפעילות ציבורית, והוא יחליף בתפקידו את היו"ר היוצא עופר נאמן.

"במערכה על טוהר המידות בישראל, לחופש המידע והחלת כללי האתיקה על מוסדות ציבור – ובהם הרשויות המקומיות והמוסדות הפרטיים – יש חשיבות, מן המעלה העליונה, לאמון הכלל", אמר לינדנשטראוס עם בחירתו. "אם הצבור ישתכנע בטוהר כוונותינו ליצור חברה הוגנת, טהורת מידות, הלוחמת ללא חת בשחיתות הציבורית – ינתן חיזוק למובילי מערכה זו, דוגמת עמותת שקיפות בינלאומית-ישראל, וגיבוי הולם".

עם כניסתו של לינדנשטראוס לתפקיד, העמותה עתידה להתמקד בהגברת היושרה והשקיפות בשלטון המקומי. זאת באמצעות פעילות ממוקדת מול הרשויות המקומיות, בהם פרסומם המלא של תקציבי הרשויות, זוכי המכרזים וההתקשרויות וניגודי העניינים של ראשי הרשויות וחברי המועצה. העמותה רואה במערכות המידע והמיחשוב כלים מרכזיים ליישום השקיפות ומניעת השחיתות, והיא מעודדת את הגורמים השונים ליישם פתרונות טכנולוגיים לשם כך.

העמותה הוקמה ב-1999 על ידי פרופ' דב יזרעאלי, מרצה לשיווק בפקולוטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, שהיה מחלוצי קידום האתיקה בעסקים ונושא דגל השקיפות בישראל. מדובר בחלק מארגון חברתי גלובלי בשם Transparency-International הנאבק בשחיתות ברחבי העולם. העמותה בישראל מקיימת בכל שנה כנס בנושא שקיפות ומפרסמת מדד בנושא זה במגזר העסקי וברשויות ציבוריות וממשלתיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים