אילן שפיגלמן, אורקל ישראל: "מכרנו יותר מ-40 מכונות אקסהדטה בישראל"

"השוק הולך לכיוון של מכונות מהונדסות, שמספקות למנמ"ר שקט – כל אחת בתחומה", כך אמר שפיגלמן, סמנכ"ל השיווק של אורקל ישראל, בשיחה עם אנשים ומחשבים ● לדבריו, "הדטה-סנטר הולך לכיוון של מכונות מהונדסות, שכל אחת עושה הכי טוב את מה שהיא עושה: יש מכונה לבסיסי נתונים, מכונה ל-BI, מכונה לתווכה וכו'. השיטה הזו עובדת, כי הארגון מטיל משימה ספציפית על מערכת שנועדה לבצע את המשימה הספציפית הזו"

"מכרנו יותר מ-40 מכונות אקסהדטה (Exadata) בישראל, וזו רק ההתחלה. השוק הולך לכיוון של מכונות מהונדסות, שמספקות למנמ"ר שקט – כל אחת בתחומה", כך אמר אילן שפיגלמן, סמנכ"ל השיווק של אורקל (Oracle) ישראל, בשיחה עם אנשים ומחשבים. לדבריו, "השנה הראשונה היתה קשה. היינו צריכים לחנך את השוק וזה לקח זמן. בשנה השניה השוק התחיל להבין במה מדובר, והמכירות החלו. מהר מאוד המספרים גדלו עד מעל הציפיות וסיימנו את השנה עם נתונים גבוהים הרבה יותר מהצופה. עכשיו, בסוף השנה השלישית, הגענו למצב שבו נתוני המכירות ברבעון האחרון היו זהים לאלה של כל השנה השנייה. השוק הבין שמכונות מהונדסות זו הדרך הנכונה".

שפיגלמן אמר את הדברים לאנשים ומחשבים במסגרת כנס הענק Oracle Open World 2013, שנערך בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו, קליפורניה. הכנס, שננעל ביום ה' האחרון, משך אליו כ-60 אלף משתתפים – גידול של 20% לעומת 2012. את המשלחת הישראלית לאירוע, שכללה כ-150 לקוחות, שותפים ובכירי אורקל ישראל, הוביל משה חורב – סגן נשיא באורקל העולמית ומנכ"ל הסניף הישראלי של החברה.

"מכונות מהונדסות זה משהו שנהיה כבר באג'נדה של כל מנמ"ר בשוק", קבע שפיגלמן. "יצא לי לדבר עם מנמ"רים – כאלה שכבר קנו אקסהדטה וכאלה שחושבים לקנות – והם אמרו לי שהם קונים את המכונות האלה כדי לקבל שקט. בעבר, הם אמרו, הם היו הולכים להנהלה לבקש כסף לקניית מעבדים וזיכרונות, כדי להגדיל את הביצועים. שם, בהנהלה, היו אומרים להם: 'לפני שאתם קונים, תבדקו איך אפשר לכוונן את המערכת כך שתרוץ מהר יותר'. בדיעבד, הכוונון הזה גורם להרבה מאוד בעיות: זה מפיל מערכות, מקשה על השדרוג והופך את התחזוקה למורכבת הרבה יותר. הכוונון הזה הוא לא משהו סטנדרטי – אף אחד לא יודע מה בדיוק הם עושים שם. זה משבית ארגונים שלמים. עם אקסהדטה אין כוונון ואין משחקים – זה פשוט עובד. המערכת בעצם פותרת בעיות לפני שהן התעוררו".


צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

"מכונות מהונדסות זה משהו שנהיה כבר באג'נדה של כל מנמ"ר בשוק". אילן שפיגלמן, סמנכ"ל השיווק של אורקל ישראל. צילום: אור יעקב

"בחזון שלנו, הדטה-סנטר הולך לכיוון של מכונות מהונדסות, שכל אחת עושה הכי טוב את מה שהיא עושה", הסביר. "יש מכונה לבסיסי נתונים, מכונה ל-BI, מכונה לתווכה וכו'. השיטה הזו עובדת, כי הארגון מטיל משימה ספציפית על מערכת שנועדה לבצע את המשימה הספציפית הזו. זה לא רק ברמה של 'הברזלים' – המכונה מגיעה עם תוכנה שהותאמה במיוחד עבור החומרה ועבור המשימה. ככה יראה הדטה-סנטר העתידי, והוא ייתן הרבה מאוד שקט למנמ"רים ואנשי ה-IT".

"הגרסה החדש של בסיס הנתונים של אורקל, 12c, היא אחת ההכרזות המשמעותיות ביותר שעשתה אורקל מבחינה טכנולוגית", אמר שפיגלמן. "יש המון התעניינות בארץ סביב הנושא הזה, בעיקר בזכות יכולות הענן וה-In-Memory. אני מעריך שתוך כמה חודשים כבר נתחיל לראות אימוץ נרחב של 12c בישראל. על פי הניסיון שלנו, יהיו ארגונים שימהרו לשדרג כבר בתקופה הקרובה. אלה ארגונים שרצים תמיד לפני המחנה. את סבב השדרוגים השני יובילו ארגונים שרוצים לשדרג, אבל מחכים שהסבב הראשון 'יתגלח' על הגרסה החדשה, וברגע שהם יראו שהכל בסדר, הם יעברו אליה גם. ויהיו גם כאלה שלא יעברו לגרסה החדשה. תמיד יש כאלה – וזה בסדר, אבל בשורה התחתונה אני מאמין שרוב משתמשי אורקל בישראל יבינו את היתרונות האדירים שב-12c וישדרגו אליה בהקדם".

השתתף בהכנת הידיעה: פלי הנמר

הכותבים הם שליחי אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים