גרטנר: אף שירות ענן ציבורי לא עומד בדרישות של הארגונים הגדולים

דו"ח של חברת המחקר מעביר ביקורת חריפה על שירותי הענן של אמזון, מיקרוסופט ו-Rackspace, עקב היעדר איזון עומסים, היעדר שירותי שעתוק וחוסר שקיפות ● הדו"ח מדרג את הענן הציבורי של אמזון בראש, 71%, כאשר שני השירותים הנוספים מגיעים לקצת יותר מ-50% בלבד

אף שירות ענן ציבורי לא עומד בדרישות מחמירות של ארגונים גדולים – כך עולה מדו"ח שפרסמה גרטנר (Gartner). שירות הענן המוביל הוא, על פי החוקרים, זה של אמזון (Amazon), שעומד ב-71% מהקריטריונים, ולאחריו מיקרוסופט (Microsoft) עם 55% ו-Rackspace, שעומד ב-53% מהם.

כריס גון, אנליסט מגרטנר, ציין כי "המשמעות של כל תוצאה נמוכה מ-100% היא שהחברות לא ערוכות לשימוש נרחב בסביבות ייצור של ארגונים גדולים, אם כי הן מסוגלות לארח עומסי עבודה גדולים".

בכל שלושת שירותי הענן נמצאו כשלים משותפים, דוגמת היעדר איזון עומסים ברמה עולמית, היעדר שירותי שעתוק טובים מענן לענן וחוסר שקיפות ביחס לתהליכי התאוששות. "תוכניות התאוששות לא זמינות לציבור הרחב", ציין גון. "התגלו גם מספר בעיות ביצועים. בנוסף, לא ידועים לנו פרטים חשובים על ציוד החומרה, דוגמת ארכיטקטורת אחסון או ארכיטקטורת הרשת".

אולם, על פי הדו"ח יש הבדל גדול בין שירותי אמזון לאלה של מיקרוסופט ו-Rackspace: המספר הרב יותר של שירותים שמציעה החברה. החוקרים כתבו, כי "שירותי AWS מגדירים את החדשנות ואת מערך התפקודים שהמתחרים שואפים לשלב במפות הדרכים שלהם ולהציע בעוד מספר חודשים, או שנים".

שירותי Rackspace ספגו ביקורת בשל היעדר היכולת של הלקוחות לבחור מבין מספר מרכזי נתונים באזור מסוים, מה שלא מאפשר לבצע שעתוק ומקשה על ייבוא של מחשבים וירטואליים. מיקרוסופט צוינה לרעה עקב היעדר אפשרות "מיינסטרים" לייבוא נתונים בכמויות גדולות ומבחר מינימלי של יישומים ארגוניים שאינם מתוצרת מיקרוסופט או אורקל (Oracle).

גון הוסיף שלהערכתו, אילו המחקר, שנערך בתחילת השנה, היה נערך היום, הייתה אמזון זוכה לתוצאה טובה עוד יותר ומגיעה ל-77%. הוא אף העריך שבמחצית הראשונה של 2015 היא עשויה להגיע לתוצאה של 100%. לדבריו, "הם מוסיפים תפקודים חדשים בקצב מהיר מאוד, מרכזי נתונים חדשים צצים בכל רחבי העולם וספקיות חדשות נכנסות לשוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים