אחרי ארצות הברית: הרשויות בבריטניה בודקות את רכישת וייז

המשרד הבריטי לסחר הוגן החליט לבדוק האם הרכישה מעניקה לגוגל שליטה ביותר מרבע משוק הניווט במדינה או הכנסות שגבוהות מ-70 מיליון ליש"ט בשנה ● במקרה שכזה, המשרד יכול לכפות לבצע שינויים בעסקה, כדי להבטיח שהשוק יהיה פתוח למתחרות נוספות ● אנשי המשרד שלחו לגוגל בקשות להבהרות ומזמינים את כל מי שיש לו אינטרס בעניין להופיע בפניהם

היכן מוצדק לנהוג עם חיוך על השפתיים? Waze

עסקת גוגל (Google) ו-וייז (Waze) עומדת בפני קשיים נוספים: הגרדיאן (Gurdian) דיווח אמש (ד'), כי המשרד הבריטי לסחר הוגן החליט לבדוק האם הרכישה מעניקה לגוגל שליטה ביותר מרבע משוק הניווט במדינה או הכנסות שגבוהות מ-70 מיליון ליש"ט בשנה. במקרה שכזה, המשרד יכול לכפות לבצע שינויים בעסקה, כדי להבטיח שהשוק יהיה פתוח למתחרות נוספות.

עם זאת, לפי הדיווח, המשרד לא הגדיר כיצד הוא בוחן את השוק והאם מדובר רק בשירותי תוכנה או יישומים אותם צורכים משתמשים בטלפונים החכמים שלהם או שלצורך העניין כוללים בבדיקה גם את מכשירי הניווט העצמאיים שמותקנים ברכבים, לדוגמה, ומשתמשים בתוכנה ייעודית.

המשרד אישר שהוא העביר לגוגל מספר שאלות בקשר לרכישת וייז וציין שהוציא "הזמנה להערות", שמאפשרת לכל מי שיש לו אינטרס בעניין, בין אם הוא אדם פרטי או חברה, להופיע בפניה במהלך 40 יום.

הערה שאמר בשנה שעברה נועם ברדין, מנכ"ל וייז, זכתה לציטוט נרחב בידיעה. הוא כינה את החברה "המתחרה ההגיונית היחידה לגוגל" בנוגע למידע המתייחס לתנועה בזמן אמת.

יצוין, כי הבריטים לא לבד בהקשר זה: זמן קצר לאחר פרסום דבר הרכישה הודיעה ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית (FTC) שהיא מתחילה לבדוק את העסקה, לאחר שהופעל עליה לחץ לא קטן מצד פעילים לשמירת תחרות הוגנת בשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים