ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא EMC: "הסטנדרט של פארק ההיי-טק בבאר שבע גבוה מזה של עמק הסיליקון"

"התקווה היא שהידע, התשתיות ומעבר בסיסי צה"ל לנגב יהפכו את הפארק לבר קיימא, אולם המעבר יקרה רק בעשור הקרוב ואסור לנו לשקוט על השמרים", אמרה ד"ר ברי במסיבת עיתונאים לרגל השקת הפארק ● על פי הדוברים באירוע, הפרויקט הוא הגשמה של חזון בן גוריון ליישוב הנגב ● רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, ציין שהעיר הופכת ל-"בירת ההיי-טק של ישראל"

"הסטנדרט של פארק ההיי-טק גב-ים בבאר שבע גבוה יותר מאשר בעמק הסיליקון ובמסצ'וסטס", כך אמרה ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא EMC העולמית, במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (ג') בתל אביב לרגל הקמתו של הפארק.

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע. צילום: פלי הנמר

היא ציינה, כי "EMC השקיעה בפרויקט יותר ממיליון דולרים עוד לפני שראתה ממנו כסף. החברה חיפשה להשקיע במקום עם הון אנושי בעל פוטנציאל גבוה, מקום שיבטיח אפשרויות קידום, תנאי עבודה טובים ופריון גבוה. יש את כל אלה בבאר שבע. במסגרת הזאת נכניס לבאר שבע גם את חטיבת אבטחת המידע שלנו, RSA".

הדוברים באירוע אמרו שהפארק הוא מימוש חזונו של דוד בן גוריון להפרחת הנגב וכי הוא יתרום לתעסוקה ולפיתוח האזור, יחד עם מעבר בסיסי צה"ל לנגב, ובכלל זה אגף התיקשוב.

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, אמר כי "מאפס תעסוקת היי-טק בנגב באר שבע עתידה להיות מעצמת ההיי-טק של מדינת ישראל. כובד המשקל של ההיי-טק הישראלי עובר לבאר שבע, אנשי התיקשוב הטובים ביותר של צה"ל יעברו אלינו, חברות ענק החליטו לקבוע את העוגן שלהן בארץ בבאר שבע ואנחנו רוצים שאנשי ההיי-טק שיעבדו בפארק ירוויחו לא פחות מאשר במרכז הארץ, ואפילו יותר. אנחנו מעוניינים שהם יישארו בבאר שבע ולא יעבדו בתל אביב ואף יעברו אליה".

אבי יעקובוביץ', מנכ"ל גב-ים. צילום: פלי הנמר

"פארק ההיי-טק בבאר שבע – כמו כביש 6"
לדברי דנילוביץ', "מדובר במיזם לאומי, כמו המוביל הארצי, כביש 6 ומעבר צה"ל לנגב. יש כאן אמירה חשובה מאוד של מדינת ישראל, שהשקיעה בפרויקט כספים רבים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היה הראשון שזיהה את הפוטנציאל לשינוי אמיתי בהקמת פארק ההיי-טק בבאר שבע".

פארק ההיי-טק בבירת הנגב נוצר תוך שיתוף פעולה בין העירייה, אוניברסיטת בן גוריון וחברת גב-ים, שמחזיקה 56% מהפרויקט ומפעילה מרכזים דומים בהרצליה ובחיפה (מרכז מת"מ). לדברי אבי יעקובוביץ', מנכ"ל גב-ים, במהלך הקמת הפרויקט נלקחו בחשבון גם היבטים של איכות הסביבה והפארק יבצע, בין היתר, מיחזור מים וחיסכון בחשמל.

ההחלטה על הקמת הפארק התקבלה עוד בתקופתם של יעקב טרנר כראש עיריית באר שבע ופרופ' אבישי ברוורמן כנשיא אוניברסיטת בן גוריון. הוא צפוי לכלול 23 בניינים, שהראשון שבהם נחנך בחודש שעבר והשני עתיד לקום בסוף השנה הבאה, וישתרע על פני 190,000 מ"ר.

פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון. צילום: פלי הנמר

הקמת הפארק – לא בלי חבלי לידה
פרופ' רבקה כרמי, הנשיאה הנוכחית של אוניברסיטת בן גוריון, אמרה שהסיבות לעיכוב בהקמת הפארק הן קשיים רבים שחווה הפרויקט, בעיקר ביורוקרטיים. "לא קל היה לשכנע בחזון של הקמת פארק היי-טק בבאר שבע, אולם בסופו של דבר התגברנו על הקשיים, הגענו אל היעד והפארק הולך ומוקם. המעבר של בסיסי צה"ל לנגב משנה את פני התמונה. אנחנו במהלך היסטורי, צומת דרכים  משמעותי  לא רק לנגב, אלא לכל המדינה".

ד"ר ברי הזהירה שייתכנו קשיים בפרויקט גם בהמשך ואמרה, כי "התקווה הגדולה היא שהידע, יחד עם מעבר יחידות צה"ל לנגב, בניית התשתיות על ידי העירייה והפתיחות של האוניברסיטה ייצרו משהו בר קיימא. יחד עם זאת, הצבא יעביר את יחידותיו הטכנולוגיות לנגב במהלך העשור הקרוב – לא מחר. עד אז אסור לנו לשקוט על השמרים. צריך שנמשיך בשיתוף הפעולה כדי שחברות נוספות יראו שכדאי להן להשקיע בבאר שבע".

בין החברות שיעברו לפארק, פרט ל-EMC, נמצאות נס ודויטשה טלקום (Deutsche Telekom), שעבדה בשמונה השנים האחרונות עם אוניברסיטת בן גוריון והשקיעה בה 20 מיליון דולרים. פרופ' כרמי אמרה, כי החברה שתחליף אותה באוניברסיטה לאחר המעבר תהיה יבמ (IBM), שלדבריה, בבוא היום תעבור גם היא לפארק.

סגי איתן, מנכ"לית קבוצת נכסים ובניין ויושבת ראש גב-ים נגב. צילום: פלי הנמר

דנילוביץ' ציין, כי "גם סיסקו (Cisco) בתמונה ואני מאמין שגם היא תקים מרכז בפארק". ככלל, אמרו הדוברים, כי פארק ההיי-טק בבאר שבע מתעתד לנסות ולמשוך אליו חברות רבות, מקומיות ובינלאומיות.

סגי איתן, מנכ"לית קבוצת נכסים ובניין ויושבת ראש גב-ים נגב, אמרה כי "אנחנו מאוד מאמינים בבאר שבע ורואים בה חלון הזדמנויות, כי האוניברסיטה מובילה בתחום ההנדסה וצה"ל מעביר את הבסיסים לנגב, יש רכבת מהירה וראש עיר שמפתח אותה". לדבריה, "הפארק יהווה מוקד משיכה לחברות היי-טק וביו-טק מובילות מהארץ ומרחבי העולם, הודות לייחודו וסביבת התעסוקה האופטימלית שהוא מציע". איתן ציינה שלאחר שתסתיים הקמתו של הפארק צפויים לעבוד בו יותר מ-10,000 עובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים