סקר: 67% ממנהלי ההיי-טק חוששים כי חברתם תסגור את פעילותה בעקבות תיקון חוקי העבודה

מהסקר, שערך מכון פאנלס בהזמנת איגוד לשכות המסחר בקרב 211 עובדי היי-טק בנושא עמדתם לעניין 13 התיקונים שהוכנסו לעסקת החבילה בחוקי העבודה, עולה, כי כמחצית מעובדי ההיי-טק מתנגדים לשינוי בחוקים ● מבין המתנגדים לחבילת חוקי העבודה, 91% חוששים, כי כתוצאה מהחוקים החדשים חברות היי-טק יסגרו את פעילותן בישראל ו-40% חוששים ממעורבות כפויה של ההסתדרות

67% ממנהלי חברות ההיי-טק מעריכים, כי כתוצאה מהשינויים בחוקי העבודה החברה בה הם עובדים תסגור את פעילותה – כך עולה מסקר שנערך על ידי מכון המחקר פאנלס, בהזמנת איגוד לשכות המסחר. מהסקר, שנערך בקרב 211 עובדי היי-טק בדרגים ניהוליים ושאינם ניהוליים בנושא עמדתם לעניין 13 התיקונים בדיני עבודה שהוכנסו לעסקת החבילה במשק, עולה, כי כמחצית מעובדי ההיי-טק מתנגדים לשינוי בחוקי העבודה.

מבין המתנגדים לחבילת חוקי העבודה, 91% חוששים, כי כתוצאה מחוקי העבודה החדשים חברות היי-טק יסגרו את פעילותן בישראל. בנוסף, 40% מעובדי ההיי-טק המתנגדים לחוקי העבודה החדשים, חוששים ממעורבות כפויה של ההסתדרות שתגרום לחברות היי-טק רבות לסגור את פעילותן והשקעותיהן בארץ.

מסקר דומה שנערך על ידי פאנלס בקרב 151 בעלי חברות ומנהלים בכירים במגזר העסקי עולה, כי 56% מהמנהלים ובעלי חברות בענפי המסחר, השירותים, התעשייה והבנייה מתנגדים לחוקי העבודה החדשים שהוכללו במסגרת עסקת החבילה לה שותפים שרגא ברוש ועופר עיני.

כזכור, איגוד לשכות המסחר החל לפני מספר שבועות במאבק נגד חבילת החוקים כאשר עיקר הטענות של האיגוד היו נגד הכללתם בחוק ההסדרים של סעיפים המעניקים אפשרות לנציג הסתדרות העובדים להיכנס לכל עסק ללא הגבלה, העברת חלקים גדולים מדיני עבודה לתחום המשפט הפלילי, הרחבה של מסגרת סכסוכי העבודה והטלת עלויות נוספות על המגזר העסקי.

לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "על כל ארגוני המעסיקים להתעשת במיידית ולא לתת להצעות חקיקה חפוזות, הפוגעות בזכויות היסוד של המגזר העסקי, להפוך לבכייה לדורות, שתיפגע במשק, באלפי בעלי עסקים ובעשרות אלפי עובדים דווקא בתקופה זו".

לדברי לין, חבילת החקיקה בדיני העבודה, תגזול מחברות ההיי-טק את זכויות היסוד החוקתיות שיש להן כמעסיקים ותפגע בהן קשות. "חברות ההיי-טק אולי לא ירגישו במיידית את עוצמת השינויים, אך במהלך השנים הן תיסוגנה מלהמשיך ולהשקיע בישראל", אמר לין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים