פרס על מפעל חיים לאליהו הכהן, מנהל חטיבת המערכות הפיננסיות במיטווך

הפרס, המוענק על ידי הפורום לשימור הזיכרון האודיו-ויזואלי בישראל, יוענק להכהן על מחקר ושימור הזמר העברי ● במשך יותר מיובל שנים אסף, מיין וקיטלג הכהן בשעות הפנאי אלפי שירי-זמר עבריים שנכתבו מראשית ההתיישבות בארץ ישראל, וחקר את הרקע ההיסטורי, החברתי והאידיאולוגי של כל שיר ושיר

אליהו הכהן, מנהל חטיבת המערכות הפיננסיות ומוותיקי העובדים בחברת י.א. מיטווך, נציגת NCR בישראל, זכה בפרס למפעל חיים על מחקר ושימור הזמר העברי. הפרס יוענק במסגרת הכנס השנתי החמישי של הפורום לשימור הזיכרון האודיו-ויזואלי בישראל, שנערך במהלך פסטיבל הקולנוע בירושלים.

חקר הזמר העברי ושימורו, בו עוסק הכהן בשעות הפנאי, מתלווה לעשרות שנות פעילותו בחברת מיטווך, אשר קיבעו את מעמדו כאחד מבכירי ענף התקשוב הישראלי. את הקריירה החל הכהן כמדריך ומתכנן למכונות אלקטרוניות בחברה, ומאז ליווה מקרוב את ההתפתחויות בענף לאורך השנים. כיום, מנהל הכהן את חטיבת המערכות הפיננסיות במיטווך, במסגרתה הוא אחראי גם על מרבית מערכות הסליקה הבנקאיות בישראל ועל מרבית המכשירים הבנקאיים להנפקת מזומנים הפזורים ברחבי הארץ.

הכהן, זוכה פרס אנגל לחקר המוזיקה העברית ופרס הרצל לקידום ערכי הציונות, הוא "מוסד של איש אחד", שכבר במשך למעלה מיובל שנים מקדיש את חייו לחקר הזיקה שבין תולדות היישוב ותולדות הזמר העברי. במהלך השנים אסף, מיין וקיטלג אלפי שירי-זמר עבריים שנכתבו מראשית ההתיישבות בארץ ישראל, וחקר את הרקע ההיסטורי, החברתי והאידיאולוגי של כל שיר ושיר. הכהן לא רק איתר ותיעד עשרות שירים, שלולא כן היו שוקעים בתהום הַנְּשִׁיָּה, אלא גם חקר וזיהה את מְחבּריהם, מקורם וגלגולם של שירים שנחשבו "עממיים", ביניהם: "התקווה", "שאו ציונה נס ודגל", "ציון תמתי", "פה בארץ חמדת אבות", "הבאנו שלום עליכם", "הוי ערש מולדת", "הבה נגילה", "בין הרים ובין סלעים" ורבים אחרים. בנוסף, הכהן ערך במהלך השנים עשרות תוכניות רדיו וטלויזיה והוא עורך ומנחֶה בכל רחבי הארץ מופעים שבהם הוא משלֵב הסברים על תולדות היישוב וסיפורים מתולדות הזמר העברי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים