ארה"ב: אם לארבעה נקנסה ב-1.92 מיליון דולרים על הורדת שירים בניגוד לחוק; מבקשת משפט חוזר

לאחר שבחודש שעבר קבע חבר מושבעים, כי ג'יימי תומס-רסט הורידה בניגוד לחוק 24 שירים, נוצרה תסבוכת משפטית - משום שהאם, שלטענתה אמצעיה הכספיים מוגבלים, לא תוכל, ככל הנראה, לגייס את סכום הקנס שהוטל עליה ואילו ב-RIAA מעוניינים בקנס מרתיע ● הפרקליטים של RIAA טענו, כי תומס-רסט הפיצה בניגוד לחוק שירים כה רבים עד שלא ניתן לחשב את גובה הנזק בפועל

אם לארבעה ילדים ממינסוטה שנקנסה בסכום של 1.92 מיליון דולרים על שהורידה מהאינטרנט, בניגוד לחוק, 24 שירים מוגנים בזכויות יוצרים, מבקשת להפחית את סכום הקנס ל-18 אלף דולרים או להורות על עריכת משפט חוזר בעניינה.

לאחר שבחודש שעבר קבע חבר מושבעים כי ג'יימי תומס-רסט הורידה בניגוד לחוק 24 שירים, נוצרה תסבוכת משפטית – משום שהאם, שלטענתה אמצעיה הכספיים מוגבלים, לא תוכל, ככל הנראה, לגייס את סכום הקנס שהוטל עליה ואילו באיגוד של תעשיית המוזיקה באמריקה, RIAA, מבקשים להרתיע באמצעות הקנס הגבוה גולשים אחרים שנוהגים להוריד שירים בניגוד לחוק.

ב-RIAA הביעו נכונות להתפשר על קנס בסכום נמוך יותר, אך נראה שכעת כבר מאוחר מדי. בעבר נהגו ב-RIAA להגיש תביעות כדבר שבשגרה, אך כיום מעדיפים באיגוד להגביל את רוחב הפס של מורידי שירים בשיתוף פעולה עם ספקיות האינטרנט. בתביעות שהוגשו בעבר הוטלו קנסות בסכומים של 3,000 דולרים עד 5,000 דולרים.

בעתירה שהוגשה השבוע לבית המשפט במיניאפוליס ביקשו הפרקליטים של תומס-רסט להקטין את סכום הקנס. על פי קיווי קמרה, הפרקליט של תומס-קסט, ב-RIAA ביקשו להטיל קנס לצורכי הרתעה מבלי להתחשב בנזק שנגרם בפועל. הוא הוסיף, כי הקנס הגבוה "מזעזע כל אדם הגיוני ומשום כך חייבים לבטל את המשפט ולערוך משפט חדש". קמרה אמר כי אם תידחה הבקשה לערוך משפט חדש, יגיש ערעור על ההחלטה של חבר המושבעים.

הפרקליטים של RIAA טענו, כי תומס-רסט הפיצה בניגוד לחוק שירים כה רבים עד שלא ניתן לחשב את גובה הנזק בפועל.

השופט מייקל דייוויס, ששפט במשפט זה ובמשפט קודם שנערך בשנת 2007, קרא לקונגרס האמריקני לתקן את החוק העוסק בזכויות יוצרים. בפסק הדין הוא כתב, כי "תהיה זו החמצה אם לא אנצל הזדמנות זו כדי לפנות לקונגרס בקריאה להוסיף לחוק העוסק בזכויות יוצרים התייחסות לחבות ולקנסות במקרים של שיתוף קבצים ברשתות Peer-to-peer".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים