תחזית: עד שנת 2013 יגלשו 640 מיליון בתי אב ברחבי העולם בפס רחב

על פי התחזית, כמחצית מבתי האב שמחוברים לאינטרנט בפס רחב יהיו מארצות מזרח אסיה ● עם זאת, גם חלקה של ארצות הברית עתיד לעלות, בעקבות תמריצים שמוזרמים לשוק על ידי הממשל ● כיום עומד מספר משתמשי הפס הרחב על יותר מ-400 מיליון בתי אב

מספר בתי האב המחוברים לאינטרנט בפס רחב עתיד לעלות ולהגיע בשנת 2013 ל-640 מיליון – כך עולה מדו"ח שפרסמה חברת Parks Associates. עוד ציינה החברה, כי ב-2008 גדל מספר בתי האב המחוברים בפס רחב בכל העולם ב-18%, וכיום הוא עולה על 400 מיליון. מדינות מזרח אסיה מובילות את המגמה, ובשנת 2013 יהוו המשתמשים בהן 49% מכלל הגולשים בפס רחב. כבר כיום, עולה מספרם 160 מיליון.

"הפס הרחב עומד בראש סדר העדיפויות של חברות הטלקום, והן משדרגות את הרשתות על מנת לספק בהן שירותים רבים ככל האפשר", אמר קורט שרף, סגן נשיא בחברת Parks Associates. "אולם, בשוק כה תחרותי, אין די בפס רחב כדי לגייס מנויים חדשים. שילוב של יישומים ושירותים, דוגמת וידיאו מקוון ותמיכה טכנית, מאפשר לחברות להגדיל את ההכנסה הממוצעת מהמנויים הקיימים. שירותים מתקדמים מסייעים לבדל את החברות ולהסיט את מוקד התחרות מגורמים דוגמת מחיר או רוחב פס לכשעצמו".

על פי הדו"ח, חבילת התמריצים של ממשל אובאמה תתגבר את השוק של הפס הרחב בארצות הברית, בעקבות הזרמה של מיליארדי דולרים. אזורי ספר ייהנו במיוחד מפרישה של רשתות בפס רחב. כבר עתה ניכרת צמיחה מהירה: על פי דו"ח של Broadband Forum, נוספו ברבעון הראשון של 2009 בארצות הברית כשלושה מיליון קווים מהירים. זאת מתוך למעלה מ-16 מיליון קווים שנוספו בתקופה זו ברחבי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים