משרד הביטחון החל במכרז מיון מקדים להעברת אגף התיקשוב לנגב בפרויקט בהיקף 10 מיליארד שקלים

במסגרת הפרויקט, יועברו דרומה יחידת לוט"ם של אגף התיקשוב ואופק - יחידת ה-IT של חיל האוויר, הפועלות כיום ממרכז הארץ ● האתר בו יוקם הפרויקט, המשתרע על פני שטח של כ-111 דונם, נמצא בצמוד לפארק המדע וההיי-טק האזרחי בבאר שבע, המאכלס חברות כמו EMC, אלביט מערכות, ECI ודויטשה טלקום ● חברות יכולות להגיש מועמדות למכרז המיון עד נובמבר השנה

משרד הביטחון פרסם את מכרז המיון המוקדם למימון, הקמה ותפעול קריית התיקשוב הטכנולוגית של צה"ל בבאר שבע. האתר בו יוקם הפרויקט, המשתרע על פני שטח של כ-111 דונם, נמצא בצמוד לפארק המדע וההיי-טק האזרחי בבאר שבע, בסמוך לאוניברסיטת בן גוריון שבנגב.

במשרד הביטחון מעריכים, כי עלות הפרויקט תעמוד על יותר מ-10 מיליארד שקלים, מתוך סך ההשקעה בהקמת בסיסי צה"ל שיעברו לנגב בעשור הקרוב, העומדת על 25 מיליארד. חברות יכולות להגיש מועמדות למכרז המיון עד נובמבר השנה. בינואר 2014 תאושרנה ההצעות, במחצית 2014 יפורסם המכרז ובמהלך 2015 יוחלט על הזוכות. המעבר עצמו דרומה צפוי לקרות בשנים 2017-2018.

במסגרת הפרויקט, יועברו דרומה יחידת לוט"ם של אגף התיקשוב ואופק – יחידת ה-IT של חיל האוויר, הפועלות כיום ממרכז הארץ. מהלך זה, כך נכתב במכרז, "צפוי להעצים את האפקטיביות הייעודית התיקשובית על ידי התחדשות תשתיתית, התאמה ופיתוח תשתיות ופתרונות תיקשוב, באמצעות קריית תקשוב מודרנית ואחודה, בעלת מעטפת תפעולית ריכוזית, המאפשרת ניהול מיטבי של משאבים, התמקצעות בתיקשוב ויצירת תשתית מיטבית למערך התיקשוב, בראייה ארוכת טווח ותוך שמירה על רציפות תפקודית וכשירות ייעודית".

מנכ"ל משרד הביטחון היוצא, אלוף (מיל') אודי שני, אמר כי "זו אבן דרך משמעותית נוספת במהלך הלאומי שיצא לדרכו ב-2011, ובסופו יושלם מעבר בסיסי צבא, שדרוג התשתיות וחיזוק הנגב ויישוביו באופן משמעותי. זהו מנוף חברתי כלכלי פיננסי בסדרי גודל שלא היו עד כה, אשר בכוחו למנף את המגזר העסקי ולהניע תהליכים מעוררי צמיחה בכלל המשק. משרד הביטחון מוביל מחויב ורתום למהלך הלאומי וכעת נדרשת התגייסות של משרדי הממשלה בקידום המעטפת האזרחית, שהיא תנאי להצלחת מעבר הבסיסים, משרתי הקבע ובני משפחותיהם".

לצד קריית התיקשוב הטכנולוגית, מוקם פארק היי-טק אזרחי, המאכלס חברות כמו EMC, אלביט מערכות, ECI ודויטשה טלקום (Deutsche Telekom). הקירבה הפיסית בין אקדמיה, צבא, תעשיית ההיי-טק והעורף אזרחי, כך על פי משרד הביטחון, "יזניקו את באר שבע, ימצבו אותה כחממת ה-IT הבאה של ישראל ויהיו זרז לשינוי חברתי כלכלי שצפוי לנגב בשנים הקרובות".

נתי אפרתי, ראש מנהל המעבר דרומה, אמר כי "במהלך זה יועברו דרומה חוות השרתים ומרכזי תקשורת ומצוינות, אשר יניעו פתיחת מגמות טכנולוגיה בבתי הספר בבאר שבע, בערים ובישובים נוספים, וישפיעו בכך על כל מערך החינוך וההכשרה הטכנולוגית בנגב. כלל הפרויקטים במסגרת מעבר צה"ל לנגב יביאו כ-30 אלף לובשי מדים דרומה, מתוכם כ-6,000 אנשי קבע".

ממשרד הביטחון נמסר, כי "המהלך המאתגר של הקמת קמפוס התיקשוב כחלק ממעבר כולל של צה"ל לנגב, מעניין חברות בינלאומית בגלל היקפי הפרויקט, העובדה שתיקצוב הפרויקט הוא חיצוני לתקציב המדינה ואינו משופע מקיצוץ או גרעון תקציבי, והן בשל שיטת ההתקשרות עם הזכיין – באמצעות מכרזי PPP, לפיה הזכיין מקים עם הון פרטי את המתקן והמדינה משלמת דמי תפעול במשך 25 שנה".

המימון, התכנון, ההקמה וההפעלה של קריית התיקשוב של צה"ל בנגב תהיה בשיטת BOT, ראשי תיבות של Build Operate Transfer – בנה, הפעל, העבר. במסגרת שיטה זו, מעניקה הממשלה לחברה פרטית זיכיון לתכנון, הקמה ותפעול של פרויקטים עתירי ממון, כאשר בתום תקופת הזיכיון מועבר הפרויקט לרשות המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים